آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

تبریز نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می شود. در این نمایشگاه رشته های مختلف صنایع دستی چون معرق چوب، معرق کاشی، مجسمه سازی، سفالگری، تابلوفرش هنری، نقره سازی، حکاکی روی نقره، حجاری چاپ کلاقه ای، نقاشی روی سرامیک و سایر رشته های مربوط به صنایع دستی به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه از 29 اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه پذیرای عموم علاقه مندان است.

زاهدان - قلمزن مشهدی محصولات خود را در نمایشگاه سراسری صنایع دستی سیستان و بلوچستان به صورت زنده نمایش می دهد. این هنرمند، قلمزنی روی سنگ و سنگ تراشی را درمعرض دید بازدیدکنندگان انجام می دهد. به دلیل محدودیت شمار هنرمندان، غرفه های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و پوستین دوزی تنها به نمایش محصولات خود می پردازند. نمایشگاه سراسری صنایع دستی سیستان و بلوچستان، 28 اردیبهشت ماه راه اندازی می شود و تا سوم خردادماه ادامه دارد.

شهرری نمایشگاه نقاشی با موضوع «کودکان، ایدز و سلامت» با همکاری گروه آموزش هنر ناحیه دو شهرری و انجمن هنرهای تجسمی در فرهنگسرای والا گشایش یافت. این نمایشگاه تا 3 خردادماه برپاست.

\ نمایشگاه نقاشی با عنوان «لحظه ها» در نگارخانه آل احمد در مجتمع شیخ ابوالفتح رازی شهرری گشایش یافت. این نمایشگاه که تا دوم خردادماه برپاست کاری است مشترک از حیدر سنقری و لیلا اسلامی.