آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۰
صفحه آخر
۲۴

تقدیر از برگزیدگان جشنواره ادبی یاد دوست

مراسم اختتامیه جشنواره ادبی «یاد دوست «به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و حوزه هنری عصر روز پنجشنبه با حضور نویسندگان و شاعران حوزه ادبیات کودک و نوجوان در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش مهر، در این مراسم علی کاشفی خوانساری به ارائه گزارشی کوتاه از جشنواره یاد دوست پرداخت و گفت: این جشنواره با همکاری معاونت های هنری و فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار شد. 256 اثر که از سوی داوران استان ها مورد قبول واقع شده بود برای داوری نهایی به تهران رسید که داستان، شعر، خاطره، قطعه ادبی، فیلمنامه و نمایشنامه را شامل می شد. شرط اصلی آثار نیز ارتباط موضوعی با انقلاب و امام خمینی(ره) و نیز رده سنی کودک بود.در ادامه امیرحسین فردی پرکارترین نویسنده ای که در وادی کودکان درباره حضرت امام(ره) داستان و مطلب نوشته است ضمن ابراز خشنودی از این اقدامها گفت: اینکه من بیشترین آثار را درباره امام (ره) نوشته ام قطعا توفیق الهی بوده و تا سال گذشته که این مساله را به من اطلاع دادند از آن بی خبر بودم و وقتی شنیدم بسیار حیرت زده و البته خوشحال شدم.

افشین علاء از شاعران کودک و نوجوان با خواندن شعری کوتاه گفت: یکی از آرزوهای ما این است که به دفعات دور هم جمع شویم؛ بویژه که این امر در سایه امام خمینی(ره) و در حسینیه خاطره انگیز جماران اتفاق بیفتد.مصطفی رحماندوست نیز برای دقایقی کوتاه پشت تریبون رفت و خاطراتی را از دوران انقلاب و مبارزات مردم برای رسیدن به آزادی و عزت و استقلال برای حاضران تعریف کرد.محسن چینی فروشان - مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - هم با ذکر خاطره ای گفت: موضوع اعتماد به نفس که امیرحسین فردی به آن اشاره کرد در امر تعلیم و تربیت نیز محل بحث است. آنها که اعتماد به نفس دارند صاحب خلاقیت هستند و ما باید در پرورش جوانان این اعتماد به نفس را ایجاد کنیم تا آنان به خلاقیت برسند. امام خمینی(ره) نیز ملتی را تربیت کرد، اعتماد به نفس و خلاقیت را به جامعه داد و نسل تربیت شده او را امروز می بینیم.