آرشیو شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۶، شماره ۳۶۸۰
صفحه آخر
۲۴

گوی های شیشه ای کارلو ویواری امشب اهدا می شوند

گروه فرهنگ و هنر - چهل و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کارلو ویواری امشب با اهدای جوایز گوی شیشه ای به کار خود پایان خواهد داد و این در حالی است که جشنواره امسال به لحاظ کثرت بخش های مختلف از جمله بخش آثار منتخب فیلمسازان موج نو در ژاپن و همچنین نمایش بیش از 220 فیلم بلند پربارتر از سال های گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری ها و سایت رسمی این جشنواره، کثرت فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه شانس پیروزی برخی فیلم ها را دوچندان کرده است که از میان آنها فیلمی از کارگردان لهستانی «کریشتف کراوس» به نام «میدان ناجی» با استقبال خوب تماشاگران مواجه بوده است.

این فیلمساز 2 سال پیش با فیلم «My Nikifor» جایزه گوی شیشه ای بهترین فیلم را به دست آورده بود و در سال 2005 نیز جایزه بهترین کارگردانی را گرفت. این فیلم فضای تلخ تری نسبت به یک فیلم خوب دیگر این جشنواره به نام «گفت وگویی با باغبانم» دارد. این فیلم فرانسوی ساخته کارگردانی فرانسوی به نام ژان بکر، داستان 2 دوست دوران کودکی است که در میانسالی به هم می رسند و اگرچه زندگی های بسیار متفاوتی دارند، اما درنهایت وجوه اشتراکی را میان خود پیدا می کنند. بر پایه این گزارش از کشور چک که میزبان این جشنواره مهم سینمایی است فیلم «(شیشه) خالی» از «Jan Sverak» که پدرش «Zdener Sverak» فیلمنامه آن را نوشته و خود نیز در آن بازی کرده است، در بخش مسابقه حضور دارد.