آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۹۳
شهرستان ها
۲۰

مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی: اجرای طرح اسکان عشایر در آذربایجان غربی با مشکلاتی مواجه است

مدیرکل امورعشایر آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح اسکان عشایر در این استان با مشکلاتی مواجه است.

ولی خلیلی افزود:بروز این مشکلات باعث شده تا این استان نسبت به برنامه تعیین شده در طرح اسکان عشایر عقب بماند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه چهارم توسعه 50 درصد از عشایر آذربایجان غربی شامل پنج هزار و 500خانوار می باید اسکان یابند ولی پیش بینی می شود در این مدت تنها 550خانوار یعنی حدود پنج درصد اسکان داده شوند.

خلیلی گفت: برهمین اساس اسکان سالانه یک هزار و 100خانوار عشایر برای استان در نظر گرفته شده است که این میزان در مقام عمل تنها سالانه 110 خانوار است.

وی عمده مشکلات فراروی اسکان عشایر را کمبود اعتبارات کم توجهی و کم رغبتی دستگاه های ذی ربط برای همکاری با امور عشایر در این زمینه ذکر کرد. وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده برای اسکان هر خانوار عشایر به 300 تا 500 میلیون ریال اعتبار نیازاست تا طبق برنامه با 330 میلیارد ریال سالانه یک هزار 100 خانوار اسکان داده شوند.

خلیلی گفت: این درحالیست که اعتبارات تخصیص یافته به این نهاد در آذربایجان غربی سالانه چیزی حدود 30تا 50 میلیارد ریال می باشد. وی هدف ازاجرای طرح اسکان عشایر را ایجاد اشتغال پایدار و بالابردن سطح درآمد خانوارهای عشایرعنوان کرد وگفت: در حال حاضر سه کانون اسکان در سطح این استان پیش بینی شده است که هم اکنون کارهای اجرایی و آماده سازی آنها در دست اجرا است.