آرشیو پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۶، شماره ۶۱۹۳
فرهنگی
۵

اقلیم قلم

دوازدهمین شماره از ماهنامه هنری نشانی ویژه تیرماه منتشر شد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه نشانی محمد علایی (صالح علاء) است و شورای سردبیری آرش افشار، ابوالفضل بانی، نسیم تقوی، علیرضا جمالی، بهزاد گروه ای، مهدی گلدوست، آرش یداللهی و میثم یوسفی هستند. عناوین مطالبی که در این شماره نشانی می خوانیم عبارت است از: انسان در بحران، آواز گنجشک ها، کنار ماه دودی، گفتگویی که کلاس درس شد، عکس هایی که می پوسند، منجی در صبح غناک، رستم در چک، دروغ، تیرگان و پرنده های بابا، خودکشی ژاپنی، قیمت صدا و کسی که خانه ندارد خانه خراب نمی شود. علاقه مندان می توانند مجله نشانی را از روزنامه فروشی ها تهیه نمایند.

از دانشگاه تهران تا شکنجه گاه ساواک عنوان کتابی است که به زندگی ومبارزات جلال رفیع می پردازد.

کتاب که دارای 264 صفحه می باشد به گفتگو با جلال رفیع از نحوه دستگیری و چگونگی شکنجه های ساواک پرداخته است. کتاب توسط موزه عبرت ایران تدوین و ویرایش آن به عهده رضا رفیع بوده است.

بهای در نظر گرفته شده برای کتاب فوق 2200 تومان است. در انتهای کتاب اسناد و عکس هایی از جلال رفیع منعکس گردیده است. در فهرست کتاب عناوین زیر به چشم می خورد:ازدستگیری تا آزادی، سال 54 کوی دانشگاه، کمیته مشترک و حساسیت ساواک نسبت به دانشجویان، کمیته مشترک و دغدغه کتاب ها و جزوه های سیاسی، کمیته مشترک و اتهام عضویت در سازمان های چریکی، از زندان کمیته مشترک به زندان اوین، چند دیدار و گفتگو در زندان کمیته مشترک، ارسال پیام از کمیته به قصر، پس از زندان، سال 56 سال دستگیری دوم و ورود مجدد به زندان کمیته، بار دیگر کمیته و خاطره، ضمائم.

در بخشی از اشارات کتاب چنین آمده است: این کتاب محصول گفتگو با یکی از چهره های فرهنگ و ادب و یکی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است که همزمان با دیدار از موزه عبرت انجام گرفته است.