آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
اخبار اقتصادی
۴

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان برای تدوین قانون اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه با وزارت مسکن و شهرسازی همکاری می کند.

علی اکبر عرب مازار در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: به منظور تدوین قانونی جامع و قابل اجرا برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه کارشناسان سازمان امور مالیاتی با وزارت مسکن و شهرسازی همکاری می کنند.

عرب مازار افزود: با توجه به اینکه وزارت مسکن و شهرسازی در تلاش برای بهبود وضعیت مسکن در کشور است در این زمینه تهیه قانونی جامع را مد نظر قرار داده است که در جلساتی که در این وزارت خانه در این خصوص برگزار می شود، کارشناسان سازمان امور مالیاتی نیز حضور می یابند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه را بخواهد، سازمان امور مالیاتی این کار را انجام خواهد داد، تصریح کرد: از نظر سازمان امور مالیاتی بحث اجرا خیلی مهم است، زیرا حتی اگر بهترین قانون نیز نوشته شود اما اجرای آن به درستی انجام نشود این قانون شکست خواهد خورد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه دارای سختی ها و مشکلات خاص خود است، اظهار داشت: باید امکانات، تجهیزات، بودجه، مکان و نیروی انسانی لازم برای این کار فراهم شود.به گفته وی، اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه یک کار جدید در کشور محسوب می شود که باید آن را عملیاتی کرد.