آرشیو چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۵۳
حوادث
۱۵

در اصفهان اعضای باند قاچاق نوزادان به کویت دستگیر شدند

دستگیری اعضای باندی که نوزادان اصفهانی را در کویت می فروختند.

به گزارش سایت خبری دادگستری اصفهان؛ فردی به نام محمود رضا.م که با اقامت در کویت وداشتن عاملانی در اصفهان مبادرت به خرید نوزادان اصفهانی و فروش آنها در کشور کویت می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

بنابراین گزارش پس از وصول اولین شکواییه و وصول این خبر در تحقیقات اولیه مشخص شد: نامبرده در کشور کویت اقامت دارد. لذا به این منظور پرونده ای در دادسرای عمومی اصفهان تشکیل و با دستور بازپرس پرونده اقدامات برای دستگیری وی آغاز شده که پس از انجام یک سری اقدامات قضایی- پلیسی و اعمال ترفندهای خاصی، علی رغم انتظار ماموران که گمان می بردند وی در کشور کویت اقامت دارد نامبرده در شهر اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

این مرد 46 ساله در تحقیقات و بازجویی های اولیه به جرم خود اقرار کرد و توضیح داد: با همدستی اشخاصی به نام های «امریک.ر» 60 ساله ساکن اصفهان و همچنین «هایده.ا» 49 ساله ساکن اصفهان و آقایی بنام «دکتر.ل»، تعداد 5 نوزاد پسر را هر کدام به مبلغ 6 میلیون تومان خریداری و با تنظیم گواهی مجعول از طریق اداره ثبت احوال اقدام به اخذ شناسنامه و تنظیم سند برای نوزادان کرده است.

متهم در ادامه توضیحاتش عنوان کرده در حال حاضر پسران با اخذ گذرنامه در کشور کویت اقامت دارند و مشغول به تحصیل هستند.

با استماع اظهارات متهم بازپرس دستور دستگیری سه متهم دیگر را نیز صادر کرد که پس از شناسایی، آنها نیز دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

پس از انجام تحقیقات نامبردگان با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.