آرشیو سه‌شنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۳۷۲۸
صفحه آخر
۲۴

تقدیر دولت فرانسه از جورج کلونی

گروه فرهنگ و هنر - جورج کلونی، بازیگر سینمای آمریکا روز گذشته نشان ارزشمندی را برای مجموعه فعالیت های سینمایی اش از سوی دولت فرانسه دریافت کرد.

به گزارش فرانس پرس وزیر فرهنگ فرانسه «کریستین آلبانل» روز گذشته در حاشیه جشنواره فیلم های آمریکایی در «دروال» فرانسه نشان «شوالیه هنر و ادبیات» را به این هنرپیشه مطرح هالیوود اهدا کرد و با اشاره به استعداد بی حد و حصر او «کلونی» را سمبل تمام عیار یک بازیگر موفق آمریکایی دانست. برپایه این گزارش کلونی که از شهرت خود برای آگاه کردن مردم از بحران هایی نظیر خشونت در منطقه دارفور یا اپیدمی ایدز در کشورهای آفریقایی استفاده کرده است همچنین به نوبه خود به هنگام دریافت این مدال از دولت فرانسه به خاطر تلاش هایش در حل بحران دارفور تشکر کرد.

گفتنی است کلونی که 46 سال دارد در سال 1994 با بازی در نقش دکتر «داگ راس» در مجموعه تلویزیونی ER به شهرت دست یافت و از آن پس با بازی در فیلم هایی نظیر «ای برادر کجایی»، «سیریانا»، «شب بخیر موفق باشید» و مجموعه «یازده مرد اوشن» پله های موفقیت روزافزون را طی کرد. او هفته گذشته برای اکران جدیدترین فیلمش «مایکل وکایتون» به جشنواره فیلم ونیز سفر کرد.