آرشیو پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶، شماره ۵۷۵
بورس - شرکت ها
۲۰

شنیده های بازار

افزایش حجم و ارزش معاملات روز گذشته متاثر از معاملات بلوک های سهام سیمانی بود. همان طور که از ابتدای مهرماه پیش بینی شده بود، شرکت های پتروشیمی و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به عنوان بزرگ ترین سهام دار شرکت های پتروشیمی موجود در بورس و خارج از آن، یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری هستند.اگرچه اوایل ماه جاری برخی از فعالان بازار و تحلیل گران در برتری گروه پتروشیمی نسبت به سایر گروه ها مردد بودند اما با گذشت دو هفته به نظر می رسد که در شش ماهه دوم سال شرکت های عضو این گروه می توانند بازدهی خوبی نصیب سرمایه گذاران کنند.

گالوانیزه فجر

قیمت سهام این شرکت که طی ماه های اخیر از 1200 ریال به 1800 ریال رسیده است، این روزها به 1400 ریال نزدیک شده است. اگرچه از ابتدای حرکت قیمت سهم اخباری مبنی بر انجام معامله عمده وجود داشت اما پس از مدتی مشخص شد که معامله عمده در سال جاری انجام نمی شود. در شرایط فعلی نوسانات قیمت این سهم زیاد است.

سرمایه گذاری ساختمان

قیمت سهام این شرکت در ماه های اخیر بیش از 40 درصد افزایش یافته است و سهام این شرکت با صف خرید روبه رو است.

پارس خودرو

قیمت سهام این شرکت متاثر از مسایل خودروی تندر 90 بوده و چنین به نظر می رسد که در صورت حل شدن این مسایل از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاران ریسک گریز باشد.

بانک پارسیان

اگرچه به خاطر ورود موسسه مالی و اعتباری سینا به بورس ومعامله عمده پارسیان در قیمت پایه 040ر2 «و پارس» توانست با افزایش تقاضا رشد نسبتا خوبی را تجربه کند، اما نسبت P/E آن همچنان از سایر بانک ها کم تر است.

فولاد مبارکه

هنوز برای فعالان بازار روشن نیست که آیا قانون رفع گره معاملاتی شامل این شرکت می شود یا خیر؟ شایسته است مسوولان بورس پس از تصویب یک قانون نسبت به اجرای دقیق آن و اطلاع رسانی، شفاف و جدی تر باشند تا شبهه ایجاد تبعیض بین شرکت ها برای سرمایه گذاران نشود