آرشیو دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶، شماره ۳۷۶۱
اجتماعی
۴

معاون وزیر رفاه: مراکز درمانی معین بیمه ای در کشور ایجاد می شود

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی و نظارت وزارت رفاه و تامین اجتماعی از ایجاد مراکز درمانی معین بیمه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، عبدالرحیم بنکدار درباره مراکز درمانی معین بیمه ای گفت: این طرح از آبان ماه سال جاری در چند استان کشور به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در مراکز خصوصی با عنوان مراکز درمانی معین بیمه ای با پزشکان بیمه فقط برای ارائه خدمت به بیمه شدگان سازمان های بیمه ای با رعایت طرح قبلی وزارت رفاه مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات درمانگاهی و با رعایت سقف ویزیت در یک ساعت در شهرها و مناطق مورد نیاز سازمان های بیمه اجرا می شود.

بنکدار هدف از اجرای این طرح را کاهش فرانشیز تا 10 درصد به جای 70 درصد موجود از طریق قراردادهای خاص سازمان های بیمه ای و از طرف این پزشکان عنوان کرد.

معاون وزیر رفاه اظهار داشت: در این مراکز بیمه شدگان از طریق تماس تلفنی پذیرش شده و فقط بیمار و همراه وارد اتاق معاینه می شوند تا بیمار بتواند راحت تر مشکلاتش را با پزشک و بدون حضور دیگران در میان بگذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به امتیازهای ویژه ای که در این زمینه به پزشکان متولی مراکز (با عنوان پزشکان بیمه) تعلق خواهد گرفت، آنان در این زمینه متعهد بوده و ضمانت های اجرایی آن در قراردادهای اجرایی پیش بینی شده و نظارت جدی بر این امر از طریق شورای هماهنگی بیمه ای انجام خواهد شد.

وی درباره استقبال جامعه پزشکی از این طرح گفت: پیش بینی می شود با توجه به تضمین حداقل پرداختی که بسیار بیشتر از درآمد معمولی یک پزشک در مطب خواهد بود، استقبال خوبی از طرف پزشکان صورت گیرد.