آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
داخلی
۵

معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی: ایران از ملت و دولت عراق حمایت می کند

گروه سیاسی: معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: آمریکا بجز سرنگونی صدام به هیچ یک از اهداف خود در عراق دست نیافت.

به گزارش ایرنا، محمد جعفری در همایش «عراق یکپارچه و چالش های مذهبی» در قم همچنین اظهار داشت: به رغم این که امنیت رژیم صهیونیستی مهم ترین موضوع برای آمریکا در خاورمیانه است اما دیدیم که در جنگ 33 روزه حزب الله علیه رژیم صهیونیستی، او نتوانست کاری بکند.

وی تاکید کرد: استکبار به این نتیجه رسیده که تجزیه کشورهای خاورمیانه بعد از جنگ جهانی اول کافی نبوده و باید لبنان، سوریه، عراق و ایران به کشورهای کوچک تری تجزیه شده تا رژیم صهیونیستی براحتی بتواند به اهداف خود برسد. وی با اشاره به اینکه آمریکا منشا مشکلات خود را در فلسطین، عراق، افغانستان و ایران می داند، گفت: آنان گمان می کنند با تضعیف ایران اوضاع این کشورها به سودشان تغییر می نماید.

جعفری افزود: آمریکا از هر طریقی که بتواند علیه ایران فعالیت کرده و درصدد است جبهه ای را که علیه ایران بوجود آورده است، ضعیف نشود.

معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به حمایت ایران از مردم عراق اظهار داشت: امروز نیز نزدیک ترین روابط را با ملت و دولت عراق داریم و هیچ چشمداشتی به این کشور نداریم و از قانون اساسی عراق و کسانی که مردم عراق در انتخابات به آنها رای می دهند حمایت می کنیم. جعفری با اشاره به میلیاردها دلار خسارت وارد آمده به ایران توسط صدام اظهار داشت: ایران چگونه می تواند اجازه دهد آمریکا دوباره مزدوران صدامی را در این کشور حاکم کند؟

وی اظهار داشت: ایران صحنه عراق را رصد می کند. جعفری بحث دخالت ایران در عراق را اتهام واهی آمریکا به ایران دانست و خاطرنشان ساخت: آمریکا در این مدت حتی یک ایرانی که دارای سلاح باشد را دستگیر نکرده ومدعی این است که در تعقیب 50 نفر از نیروهای سپاه ایران هستند که ما از آنان خواستیم که اسامی پنج نفر را اعلام کنند.