آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
اجتماعی
۶

با حمایت دولت 32 هزار رزمنده، رایگان بیمه درمان می شوند

گروه اجتماعی- براساس مصوبه هیات دولت سهام عدالت به 32 هزار رزمنده به صورت خارج از نوبت واگذار خواهد شد.

مجتبی رحماندوست مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ایران» با اعلام این مطلب درباره خدمات حمایتی دولت از رزمندگان گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار رزمنده به صورت داوطلبانه در حوزه های مختلفی از جنگ حضور داشتند که از این تعداد 32 هزار رزمنده زیر پوشش هیچ یک از سازمان ها و نهادهای دولتی نیستند و حقوقی مانند شاغلین دستگاه های دولتی نمی گیرند.

وی افزود: همچنین این افراد به علت این که در دوران جنگ نه اسیر شده اند و نه جانباز، زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هم قرار ندارند و در این ارتباط به لحاظ معیشتی و اقتصادی از شرایط مناسبی برخوردار نیستند.

مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران اظهار داشت: به منظور حمایت از این رزمندگان به وزارت رفاه و تامین اجتماعی پیشنهاد شد این 32 هزار رزمنده به صورت رایگان زیرپوشش بیمه درمان قرار گیرند.

دکتر حمیدرضا سفاری سرپرست برنامه ریزی بیمه های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیز در این باره گفت: وزارت رفاه لایحه بیمه رزمندگان را به هیات دولت ارائه کرده است و در حال حاضر منتظر تصویب آن است.

وی افزود: در صورتی که این لایحه به تصویب دولت برسد 32 هزار رزمنده به همراه خانواده هایشان زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

دکتر سفاری اظهار داشت: این لایحه افرادی را شامل می شود که زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند و پیش بینی می شود اجرای آن از اوایل سال 87 انجام شود.