آرشیو شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۱
اجتماعی
۶

تاکید مدیرعامل ایرنا بر گسترش همکاری های رسانه ای و فنی با خبرگزاری آفریقای جنوبی

گروه اجتماعی - خبرگزاری آفریقای جنوبی «بوآ نیوز» (NEWS BUA) خواستار بهره گیری از تجربیات حرفه ای و آموزشی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شد.

خانم «رز مدلی» رئیس خبرگزاری جمهوری بوآ نیوز در دیدار با سید جلال فیاضی مدیر عامل ایرنا در شهر «استه پونا» اسپانیا گفت: براساس برآوردهای ما ایرنا می تواند ما را در زمینه های مختلف حرفه ای برای بالابردن کمیت و کیفیت تولیداتمان یاری دهد. وی در این ملاقات همچنین خواستار تقویت و گسترش مبادله اخبار با ایرنا شد و اظهار داشت: اخبار ایران برای ما و مخاطبان ما حائز اهمیت است.

مدلی همچنین از مدیر عامل ایرنا دعوت کرد تا با سفر به آفریقای جنوبی راه را برای گسترش همکاری های بین دو خبرگزاری و آشنایی نزدیک با بوآ نیوز هموار کند.

سید جلال فیاضی مدیرعامل ایرنا نیز در این دیدار بر آمادگی ایرنا در همکاری با آژانس خبری آفریقای جنوبی در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وی با اشاره به امکانات ایرنا برای برگزاری دوره های آموزشی برای خبرنگاران بوآ نیوز و یا اعزام استاد به این کشور، گفت: در هر زمان که بوآ نیوز آمادگی داشته باشد این فرآیند قابل اجرا خواهد بود. مدیر عامل ایرنا افزود: هم اکنون صدها دانشجو در دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی مشغول تحصیل هستند و این دانشکده امکانات لازم برای پذیرش و آموزش دانشجویان خارجی را نیز در اختیار دارد.

فیاضی اظهار داشت: ایرنا می تواند در زمینه های فنی، تکنولوژیک و پشتیبانی خبر سایر خبرگزاری ها را یاری دهد و علاقه مند به تبادل تجربیات در این زمینه هاست.

* معاون خبر ایرنا: ماشین جنگ روانی غرب توان شکست اراده ملت ایران را ندارد

همچنین معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار 3 تن از مسئولان خبرگزاری سوریه «سانا» در تهران گفت: ماشین جنگ روانی غرب توان شکست اراده ملت ایران را ندارد. «احمد جعفری چمازکتی» با اشاره به تلاشهای گسترده رسانه های وابسته به لابی صهیونیستی در رواج شایعه در جوامع پیشرو، هدف از این اقدام هماهنگ رسانه های غربی را به انفعال کشاندن مردم این کشورها و دور ساختن آنان در دفاع مشروع از نظام های سیاسی عنوان کرد.

وی افزود: ملت ایران نزدیک به سه دهه صحنه های فراوانی از همبستگی ملی را در مقابل دیدگان دروغ پرداز رسانه های غربی قرار داد که آخرین پرده آن ایستادگی در ادامه فعالیت های هسته ای مشروع با اهداف صلح آمیز بود.