آرشیو یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۷۸
اجتماعی
۴

خبرنگار روزنامه ایران در رشته گزارش نویسی به عنوان نفر اول برگزیده شد

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه اجتماعی در تالار وحدت آثار برتر«برای بهتر زیستن» معرفی شد

گروه اجتماعی- مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای «برای بهتر زیستن» شب گذشته با معرفی 40 اثر برتر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره به پایان رسید.

جشنواره رسانه ای «برای بهتر زیستن» که به همت سازمان بهزیستی و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اهدافی از جمله آگاهی بخشی، آموزش و اطلاع رسانی در حوزه های آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر را از طریق رسانه ها دنبال می کرد.دبیرخانه این جشنواره از ارسال 2 هزار و 200 اثر در بخش های مختلف خبر، گزارش، مقاله های مطبوعاتی، یادداشت های تحلیلی، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، پوستر، گزارش های کوتاه رادیویی و تلویزیونی، تیزر و آگهی به این جشنواره خبر داد که از این میان، یک هزار و 285 اثر پس از بررسی های اولیه به مرحله داوری رسیدند و از این بین هم 350 اثر از طریق اینترنت وارد چرخه رقابت شدند.

از کل آثار رسیده پس از داوری های اولیه و بررسی های فراوان 81 اثر در رشته های مختلف به مرحله داوری نهایی رسید و از این تعداد 40 اثر رتبه های اول و دوم در برخی موارد رتبه سوم و شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.در مراسم اختتامیه این جشنواره که با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برتر همراه بود، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفاه و تامین اجتماعی، مسئولان سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند.

قرار است هر سال جشنواره ای برای تقدیر از آثار برتر رسانه ها در حوزه های اجتماعی؛ در قالب آثار مکتوب و غیرمکتوب که به عنوان حساس ترین و اثرگذارترین حوزه های خبری هستند برگزار شود تا با شناسایی و تقدیر از اهالی رسانه و ایجاد انگیزه در میان خبرنگاران، نویسندگان و فعالان در این عرصه آنها را برای تلاش رسانه ای بیشتر در حوزه های آموزشی، اطلاع رسانی و توجه بیشتر برای رفع و تعدیل آسیب های اجتماعی با بهره گیری از قدرت رسانه ها، ترغیب کند.در مراسم اختتامیه جشنواره «برای بهتر زیستن» نفرات برگزیده معرفی و به آنها جوایزی اهدا شد.

گفت وگو: فرزانه فولادبند -مقاله نویسی و یادداشت: سیدمحسن حسینی طاها-گزارش نویسی سراسری: فاطمه امیری (از روزنامه ایران)-گزارش نویسی محلی: گلشید کریمیان -تیزر و کلیپ: سهیل مقیمی -گزارش تلویزیونی، عاطفه میرسیدی -عکس: محسن سجادی حجت سپهوند -در این مراسم نفرات دوم و سوم نیز معرفی و جوایزی به آنان اهدا شد. از پدیدآورندگان برخی آثار نیز قدردانی شد.