آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶، شماره ۳۷۸۴
بین الملل
۲۱

علامه فضل الله: هدف کنفرانس آناپولیس فتنه انگیزی در منطقه است

گروه بین الملل- شخصیت برجسته لبنانی درباره اهداف خطرناک کنفرانس به اصطلاح صلح خاورمیانه هشدار داد و حضور کشورهای عربی را درآن بی نتیجه دانست.

مرجع تقلید شیعیان لبنان با هشدار درباره اهداف خطرناک کنفرانس آناپولیس هدف این کنفرانس را آماده کردن شرایطی با مشارکت کشورهای عربی برای فشار بر ایران دانست و گفت: به این ترتیب از کشورهای عربی بویژه آن کشورهایی که گاهی به عنوان رؤسای دستگاه های اطلاعاتی و گاهی به عنوان وزرای امورخارجه با آمریکا تشکیل جلسه می دهند، می خواهیم که به نقشه دولت محافظه کار آمریکا توجه داشته باشند که فقط هدف این دولت استفاده از کشورهای عربی در تبلیغات رسانه ای و سیاسی علیه ایران نیست بلکه ازاین کشور ها برای اقدامات جدید آمریکا و اسرائیل در منطقه نیز استفاده می شود به طوری که ملت های آنان قبل از دیگران باید غرامت آن را بپردازند. وی در ادامه افزود: کنفرانس آناپولیس که گفته می شود در پایان این ماه برگزارمی شود، درتلاش است تا فضایی را ایجاد کند که جنگ و فشار علیه ایران و سوریه را القا کند و درعین حال زمینه را برای آماده سازی شرایطی به منظور عادی سازی روابط عربی- اسرائیلی فراهم کند.

در این حال دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد کنفرانس به اصطلاح صلح خاورمیانه که قرار است در آناپولیس آمریکا برگزار شود تنها به نفع کاخ سفید و رژیم اسرائیل خواهد بود.