آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۴۵۰
نگاه سوم
۳۲

اجرای عمومی نمایش «کلبه عمو توم» از 22 بهمن ماه آغاز می شود

نمایش «کلبه عمو توم» به کارگردانی بهروز غریب پور، همزمان با حضور در بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 22 بهمن اجرای عمومی خود را در فرهنگسرای بهمن آغاز می کند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی نمایش «کلبه عمو توم»، این نمایش ضمن چهار اجرا در بخش چشم انداز سال 87 بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 22 بهمن در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

داستان «کلبه عمو تم» نوشته «هرمیت بیچر استو» است و نخستین بار شهریور 1335 توسط منیر مهران به زبان فارسی ترجمه شده و پس از آن نیز بارها به زبان فارسی ترجمه شده است، که این بار بهروز غریب پور پس از ترجمه، آن را به صورت نمایشنامه برای اجرا در فرهنگسرای بهمن آماده کرده است.

این نمایش به داستان ژرژ، برده دورگه ای می پردازد که به خاطر دستگاهی که اختراع کرده توسط ارباب خود تنبیه می شود و تصمیم به فرار می گیرد، در این میان ارباب شبلی، نخستین ارباب عمو تم به دلیل بدهکاری به شخصی به نام هالی مجبور می شود عموتم که بهترین برده اوست را به همراه هلن دختر کوچک ژرژ برای پرداخت قرض هایش تحویل هالی بدهد، اما هلن به همراه الیزا مادرش فرار می کند و....

در این نمایش نعمت ا... اسدا...، شهین علیزاده، نسیم ادبی، محمد ساربان، منوچهر علی پور، سیامک حلمی، سیاوش چراغی پور، صنم نکواقبال، محمدعلی نوربخش، جواد زیتونی، مینو زاهدی، نادیا فرجی به همراه 39 بازیگر دیگر که مجموع آنها 52 بازیگر را تشکیل می دهد ایفای نقش دارند.