آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
حوادث
۲۲

معاون عملیات پلیس خبر داد: کاهش چشمگیر جرایم مهم در کشور

گروه حوادث آمارها نشان می دهد همزمان با کاهش چشمگیر بسیاری از جرایم مهم، شرایط امنیتی کشور در سال، 86 طی 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، سردار اسکندر مؤمنی، معاون عملیات نیروی انتظامی صبح دیروز در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: در 10 ماه امسال در سرقت های مهم 7 درصد، سرقت مسلحانه 27 درصد، سرقت از بانک 13 درصد، سرقت خودرو 20 درصد و قتل 14 درصد کاهش و فقط در سرقت های خرد، افزایش یک درصدی داشتیم.

کشفیات مواد مخدر نیز 39 درصد افزایش داشته است. معاون عملیات نیروی انتظامی در ادامه به برنامه های پلیس در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: طراحی های لازم با بسیج کامل تمام نیروها صورت گرفته است. بنابراین پلیس به صورت فعال در ایام نوروز در ورودی های شهرهای مسافرتی، بین راهی و مقصد حضور چشمگیری خواهد داشت تا هموطنان با آرامش خاطر سفر کنند. معاون عملیات نیروی انتظامی با اشاره به افزایش 17 درصدی مراکز پلیس 110 در کشور گفت: تعداد این مراکز از 1070 به 1253 مرکز افزایش یافته است. از این رو با امکانی که فراهم شده هموطنان می توانند بدون پیش شماره و حتی سیم کارت از طریق تلفن همراه با پلیس 110 تماس برقرار کنند. سردار مؤمنی با اشاره به 28 میلیون و 75 هزار تماس تلفنی با پلیس 110 در سال جاری خاطرنشان کرد: روزانه 100 هزار تماس تلفنی داریم که حدود 30 درصد تماس ها مربوط به تهران است. حال آن که بیشتر تماس های مردمی با پلیس، 110 برای مشاوره، دریافت اطلاعات و امداد و نجات صورت می گیرد. معاون عملیات نیروی انتظامی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین زمان حضور ماموران از زمان تماس دوازده دقیقه است، که در تلاش هستیم با فعال تر کردن سیستم جی آی اس این زمان را کوتاه تر کنیم. سردار مؤمنی یکی از دلایل تاخیر ماموران را ترافیک های سنگین دانست و گفت: با استقرار ایستگاه های پلیس و افزایش گشت های موتوری تلاش خواهیم کرد زمان حضور پلیس کاهش یابد.