آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ورزشی
۲۳

ورزش ایران

آخرین بخت هندبال

گروه ورزشی باخت سنگین تیم ملی هندبال به کره غیرمنتظره بود. بدبین ترین هوادار هندبال هم شکست 33 بر 24 را مقابل نایب قهرمان آسیا پیش بینی نمی کرد. این شکست کار صعود تیم کشورمان به رقابت های جهانی کرواسی را سخت کرده است. حالاتنها پیروزی بر عربستان و قرار گرفتن روی سکوی سوم آسیا جواز صعود ایران به جام جهانی را صادر می کند. این مسابقه ساعت 14و30 امروز در سالن پیروزی اصفهان برگزار می شود، قبل از فینال جام ملت ها بین کویت و کره جنوبی. تیم ایران اگر مانند مسابقه با کره مقابل عربستان باشد شانس کمی برای برنده شدن خواهد داشت. یوری کلیم اف سرمربی تیم ملی باید چاره ای برای به کارگیری گوش های تیم کشورمان بکند. تاج بخش و راه گشا دو بازیکن بغل زن ایران در مقابل کره تقریبا به بازیکن هایی بیکار بدل شده بودند و تلاش های دیگر یاران کشورمان برای شکافتن عمق خط دفاع حریف کافی بود. اگرچه عربستانی ها چابکی و سرعت کره ای ها را ندارند اما تیمی قدرتمند و حرفه ای هستند و با آنالیز خوب تیم کشورمان گام به میدان می گذارند. امیدواریم شاگردان کلیم اف در کارهای دفاعی هم انسجام خود را حفظ کنند و مانند نیمه دوم دیدار با کره عمل نکنند.

گسترش مقوله های فرهنگی و آموزشی المپیک در دنیا

همکاری های بین المللی و برگزاری همایش های متعدد فرهنگی در چارچوب منشور المپیک می تواند در اشاعه فرهنگ این منشور مؤثر واقع شود.

«جین پترسون» رئیس انجمن المپیک انگلستان که در دومین هم اندیشی بین المللی آموزش المپیک و پارالمپیک شرکت کرده است، افزود: تمام فعالیت های فرهنگی المپیک و منشور المپیزم در این انجمن در حال اجراست و این انجمن می خواهد مقوله های فرهنگی و آموزشی المپیک را بدون پرداختن به موضوع قهرمانی گسترش دهد. وی گفت: توسعه همکاری با کمیته های ملی المپیک دنیا در دستور کار این فعالیت هاست.