آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۸۱
صفحه آخر
۲۴

با اجرای 70نمایش در سال 86 پنجره فولاد پرمخاطب ترین تئاتر شد

سالن های تئاتری پایتخت در سالی که سپری شد، میزبان بیش از 70 نمایش شدند.

به گزارش ایسنا، «تئاتر شهر» با احتساب تعطیلی چهار ماهه میزبان اجرای 20 نمایش بود که از میان این نمایش ها «پنجره فولاد» به کارگردانی سیدجواد هاشمی با داشتن 34 هزار و 83 تماشاگر پرمخاطب ترین نمایش سال جاری در این مجموعه تئاتری بوده است.

بهرام بیضایی هم با اجرای نمایش «افرا» در تالار وحدت که امسال میزبان پنج نمایش بود، دومین کار پرتماشاگر سال جاری را ارائه داد.

اما با احتساب ظرفیت تالار وحدت و با درنظر گرفتن پر شدن ظرفیت این تالار تا بالکن دوم نشان داد که «افرا» در مدت 29 اجرای خود بیش از 23 هزار تماشاگر داشته است.

حمید سمندریان هم بعد از هشت سال غیبتش در تئاتر با اجرای دوباره «ملاقات بانوی سالخورده» تماشاگران بسیاری را روانه تالار اصلی تئاتر شهر کرد. این نمایش پس از 32 اجرای خود در این تالار 579 نفره، 16 هزار و 948 تماشاگر را میزبانی کرد.

هادی مرزبان هم با اجرای نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» که به مدت 32 شب میهمان تالار اصلی بود، 14 هزار و 275 تماشاگر را به این تالار فراخواند و در این میان نمایش هایی مانند «خانواده تت»، «پینوکیو» و «مرغابی وحشی» دیگر نمایش های پرتماشاگر تئاتر شهر بوده اند که در تالارهایی چون «چهارسو»، «قشقایی» و «سایه» که ظرفیتی بین 100 تا 150 تماشاگر دارد بین 3 هزار و 500 تا 4 هزار و 500 تماشاگر داشته اند.

در این میان تالارهای «مولوی» و «هنر» برنامه روتین خود را در سال 86 ادامه دادند. تالار مولوی در طول سال جاری 30 نمایش را میزبانی کرد که از این میان نمایش های «یک سمفونی ناکوک» به کارگردانی آتیلاپسیانی و «کوارتت» به کارگردانی امیررضا کوهستانی بیشترین تعداد تماشاگران را از آن خود کردند.

«یک سمفونی ناکوک» در مدت 24 اجرا 4 هزار و 666 تماشاگر را جذب تالار مولوی کرد. «کوارتت» هم با یک اجرا کمتر، پذیرای 4 هزار و 170 تماشاگر شد. پس از این دو نمایش «آنتیگونه در نیویورک» به کارگردانی هما روستا با حدود 3 هزار تماشاگر، دیگر نمایش پرتماشاگر این تالار بوده است.