آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۵
اجتماعی
۶

مدیر مشارکت های مردمی آموزش و پرورش تهران در گفت وگو با «ایران» خبر داد: درجه بندی 60 درصد مدارس غیردولتی تهران

گروه اجتماعی 60 درصد مدارس غیردولتی تهران در قالب درجه یک و درجه دو درجه بندی شد.

مدیر مشارکت های مردمی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر به «ایران» گفت: براساس طرح درجه بندی مدارس غیردولتی که از سوی دفتر پشتیبانی و توسعه مدارس غیردولتی به سازمان های آموزش و پرورش ابلاغ شده است، تاکنون یک هزار و 224 مدرسه از مجموع 2 هزار و 41 مدرسه غیردولتی شهر تهران درجه بندی شده است.

مهدی جلالی درباره چگونگی درجه بندی این مدارس گفت: مدارسی که در گروه درجه یک و درجه دو قرار می گیرند خود نیز به درجات یک و دو تقسیم بندی می شوند. ارزیابان سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در مدارس و براساس مواردی همچون مباحث آموزشی، پرورشی، اداری، مالی و تجهیزات، آنها را ارزیابی و درجه بندی می کنند. البته خود مؤسسان مدارس هم در قالب طرح خودارزیابی، امتیازی به خود می دهند که مجموع امتیازات و ارزیابی های مؤسسان و ارزیابان آموزش و پرورش در نهایت درجه مدارس را مشخص می کند. وی با تاکید بر این که طرح درجه بندی مدارس غیردولتی با هدف کیفیت بخشی بیشتر به مدارس اجرا می شود نه افزایش شهریه آنها، افزود: با درجه بندی مدارس غیردولتی، مدارسی که کیفیت لازم را نداشته باشند باید برای افزایش کیفیت خود تلاش کنند، چرا که مردم در قبال پرداخت شهریه باید بدانند در چه مدرسه ای و با چه امکانات و تجهیزاتی فرزندان خود را ثبت نام کنند. البته برای تشویق مدارسی که درجه یک محسوب می شوند با صلاحدید شورای نظارت بر مدارس غیردولتی مناطق آموزش و پرورش درصد مختصری افزایش شهریه خواهند داشت.

جلالی در پاسخ به این که مردم چگونه می توانند از درجه بندی مدارس قبل از ثبت نام مطلع شوند، گفت: دفتر کارشناسی مدارس غیردولتی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران اطلاعات لازم را درباره مدارس درجه بندی شده در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار می دهد.