آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۵
حوادث
۲۲

عامل قتل منشی مطب به دار آویخته شد

گروه حوادث اصفهان، عباس فلاح، خبرنگار «ایران»: سرایدار ساختمان پزشکان که در اقدامی کینه جویانه منشی یک مطب را به قتل رسانده بود، سحرگاه دیروز به دار آویخته شد.

به گزارش خبرنگار ما، بعدازظهر چهارشنبه 27 اردیبهشت 85 یکی از کارکنان ساختمان پزشکان خیابان آمادگاه اصفهان با صدای لرزان در تماس با پلیس 110 اعلام کرد منشی یکی از پزشکان توسط یک مرد افغانی به قتل رسیده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری 14 پس از حضور در محل جنایت، قاتل را محاصره کردند، اما رضا 35 ساله- تبعه افغانستان - وقتی خود را در محاصره ماموران دید با کارد خودزنی کرده که بلافاصله پس از دستگیری به بیمارستان منتقل شد و از مرگ نجات یافت. از سوی دیگر در تحقیقات پلیسی مشخص شد قربانی زن 52 ساله ای به نام «منیر» بود که از سال ها قبل به عنوان منشی در مطب یک پزشک مغز و اعصاب کار می کرد. عامل جنایت که از چند سال قبل سرایدار ساختمان بود روز حادثه به راحتی وارد مطب شده و پس از غافلگیر کردن منشی مطب، او را با 47 ضربه کارد به قتل رسانده بود.مرد جنایتکار که هنگام فرار خود را در برابر یکی از کارکنان مطب طبقه پائین دیده و با تهدید او فرار کرده بود در انتهای کوچه بن بست از سوی ماموران محاصره شد.

یکی از کارکنان ساختمان در جریان تحقیقات به ماموران گفت: امروز وقتی در مطب مشغول کار بودم متوجه چکه کردن آب از سقف اتاق شدم. وقتی به طبقه بالارفتم با آثار خون که کف اتاق ریخته بود و کارگر افغانی که چاقویی در دست داشت رو به رو شدم. بعد هم با فریاد از همسایه ها کمک خواستم. قاتل نیز در مراحل بازجویی اعتراف کرد به خاطر مسائل مالی منیر را با کارد به قتل رسانده است. بدین ترتیب پرونده جنایتکار افغانی در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان رسیدگی شد. دادگاه نیز متهم را به قصاص - اعدام- محکوم کرد.روز گذشته حکم قصاص مرد جنایتکار با پرداخت نصف دیه او از سوی اولیای دم، در محوطه زندان اصفهان اجرا شد.