آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۳۰
نگاه سوم
۳۲
کات

«تارانتینو» در کلاس پیشرفته آموزش فیلم سازی کن: فیلم هایم را مدیون «دی پالما» و «اسکورسیزی» هستم

«کوئنتین تارانتینو»، کارگردان سرشناس هالیوود روز گذشته کلاس پیشرفته آموزش فیلم سازی در جشنواره کن را برگزار کرد.

«کوئنتین تارانتینو» که امسال عهده دار برگزاری کلاس پیشرفته آموزش فیلم سازی در شصت ویکمین جشنواره کن بود، دیروز با حضور بیش از هزار نفر، به مدت نود دقیقه تجربیات خود را از فیلم سازی در اختیار حاضرین گذاشت.

«تارانتینو» در ابتدای مراسم درباره کارگردانانی که بیشترین تاثیر را بر او گذاشته اند، گفت: «کارگردانان زیادی واقعا الهام بخش من بوده اند و در جوانی به من کمک کردند تا اصول زیبا شناسی خودم را داشته باشم. برایان دی پالما، سرجیو لئون، هاوارد هاوکس از جمله آنها هستند. البته من ارادت خاصی به مارتین اسکورسیزی دارم و کارهایم را بیشتر مدیون او می دانم.»

برنده نخل طلای کن در سال 1994 درباره حضور در کلاس های بازیگری و تغییر مسیر ناگهانی اش به سمت فیلم سازی، گفت: «من شخصا به تمام آنهایی که می خواهند وارد عرصه کارگردانی و فیلمنامه نویسی شوند، پیشنهاد می کنم که ابتدا وارد کلاس های بازیگری شوند. این باید اولین گام آنها باشد. باید در صحنه های زیادی بازی کنند تا با استعدادشان آشنا شوند.»

وی افزود: «من هرآنچه که از فیلمنامه نویسی آموخته ام را مدیون بازیگری می دانم. این کلاس ها بودند که چگونه کار کردن با دوربین را به من آموختند.»

به گزارش فرانس پرس، «تارانتینو» که در جوانی به عنوان فروشنده در یک فروشگاه محصولات ویدئویی کار می کرد، این دوره را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: «من به تمامی آثار بزرگ سینما و کارگردانان بزرگ دسترسی داشتم و دوره های مختلف کارگردانان بزرگ را می دیدم.»