آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار کشور
۱۴

متکی نسبت به شهید عماد مغنیه ادای احترام کرد

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ظهر دیروز با حضور در آرامگاه شهید عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله لبنان، نسبت به وی و مقام شامخ شهیدان مقاومت اسلامی ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، متکی که به منظور شرکت در آیین انتخاب رئیس جمهور لبنان و سوگند یاد کردن وی به این کشور سفر کرده است، در آرامگاه شهید مغنیه واقع در حومه جنوبی بیروت حاضر شد و طی سخنانی تصریح نمود: بی شک، خون پاک شهیدان، راه عزت و سربلندی لبنان را هموار ساخت.

وی افزود: شهید مغنیه یکی از رمزهای مهم و بزرگ پیروزی ملت لبنان، دیروز در مقابله نظامی با رژیم صهیونیستی و تجاوز آن رژیم و امروز در پیروزی بزرگ سیاسی ملت لبنان و همدلی و همگرایی و توافق است.

وی ادامه داد: مطمئنا یکی از آثار برجسته و پاک شهدا، چنین نعمت هایی است که خداوند به ما عرضه داشته و باید شکرگزار باشیم.

متکی افزود: برای عرض ادب و تکریم به روح شهدای لبنان به ویژه شهید مغنیه در مزار شهدا حاضر شدم و خداوند را شاکرم.

وی اضافه کرد، پیروزی ملت لبنان، پیروزی همه امت عربی و اسلامی است و همه شهدای ما به ویژه شهید مغنیه نزد خداوند ارج و قرب بالایی دارند و شاهد و ناظر پیروزی های ملت اسلام به ویژه در لبنان اند.

پس از ورود متکی به آرامگاه شهید مغنیه و جمعی دیگر از شهدای مقاومت، شمار زیادی از مردم منطقه با گلریزان، اهدای شاخه های گل، اجرای سرود توسط حزب الله و اجرای مراسم ویژه، به استقبال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رفتند.

در این مراسم خانواده شهید مغنیه از جمله پدر و فرزند آن شهید و جمعی از یاران وی نیز حضور داشتند.

این دومین سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان طی ماه های گذشته است. متکی بیست و پنجم بهمن ماه سال گذشته نیز به منظور ابراز همدردی با حزب الله و خانواده شهید مغنیه در آیین تشییع پیکر آن شهید به بیروت سفر کرد.

شهید عماد مغنیه مشهور به حاج رضوان در بهمن سال 86، به طرز ناجوانمردانه ای به دست عوامل استکبار و صهیونیسم در سوریه به شهادت رسید.

گفتنی است به جز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امیر قطر، نمایندگان اتحادیه اروپا و جمعی از مقام ها و شخصیت های سیاسی دیگر کشورها نیز در آیین انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس جمهوری لبنان حضور خواهند یافت.