آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار کشور
۳

در پیام به جشنواره «تئاتر مقاومت -فتح خرمشهر» تصریح کرد: احمدی نژاد: جوهر اصلی مقاومت ملت ایران عدالت خواهی و آزادگی است

جوهراصلی مقاومت ملت ایران، یکتاپرستی، عدالت خواهی و آزادگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در پیامی به یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت-فتح خرمشهر ضمن بیان مطلب فوق تاکید کرد: بی تردید خاطرات هشت سال دفاع مقدس نه تنها به عنوان سندی از فداکاری و عشق و آزادگی، بلکه به عنوان مظهری از دینداری و وطن پرستی و نشانه هایی از رحمت الهی سراسر این سرزمین را فراگرفته است.

براساس این گزارش در بخشی دیگر از این پیام با اشاره به اینکه مقاومت ملت ایران هنری جاودانه است و در ذات خود مملو از زیبایی است و زیبایی های دفاع مقدس منبع عظیم و بی پایان الهامات هنری و زیباشناختی است، آمده است: «هنرمندان عرصه نمایش در ایده پردازی و نوشتن و پردازش متون و اجرا دست بالارا دارند و در حقیقت می خواهند با استفاده از ظرفیتهای هنری تئاتر، هنر مقاومت را توصیف کنند. البته وقتی پای خرمشهر به میان کشیده می شود دریایی از الهامات، هنرمندی ها و زیبایی ها رخ می نماید. ابتدای آن با مقاومت، تنهایی، عزت، ایمان، عشق و ایثار آغاز می گردد و در نهایت به فتح الفتوح ختم می شود.»

رئیس جمهور در بخش دیگری از این پیام خاطرنشان کرده است:

«زبان زنده و گویای تئاتر با برخورداری از موازین فاخر این هنر نمایشی از همان اول جنگ و در سنگرهای دفاع مقدس مفهوم عشق و دلدادگی دینی بوده است و هنرمندان تئاتر در جهت ثبت و ضبط ارزش های دفاع مقدس کوشش های ارزشمندی کرده اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با ارسال پیامی به جشنواره ملی مقاومت-فتح خرمشهر، جوهره تئاتر مقاومت را ایستادگی و پایداری دانست که با سرشت الهی و معنوی انسان رابطه ای مستقیم دارد.

وی دراین پیام تاکید کرده است: تئاتر مقاومت، افشاگری علیه باطل و نشان دادن تمایز بین جنگ تدافعی و جنگ تجاوزکارانه است.

صفارهرندی همچنین در جلسه راهبرد فرهنگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه در سخنانی با تاکید بر اینکه باید فرهنگی را ترویج کنیم که نسبت آن با مقوله دین کاملا شناخته شده باشد، گفت: مساجد باید به عنوان محلی برای همه کنشهای فعال فرهنگی احیا شود.