آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار کشور
۳

وزیر نفت در مسجد سلیمان: قطعات مورد نیاز صنعت نفت توسط سازندگان داخلی تامین می شود

با توجه به تحریم موجود، تولید قطعات و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، با حمایت از سازندگان داخلی امکان پذیر است.

غلامحسین نوذری وزیر نفت در مراسم گرامیداشت، یکصدمین سال تولید نفت ایران در مسجد سلیمان با بیان این مطلب، تحریم را سلاحی کند و قدیمی عنوان کرد و افزود: حضور پررنگ شرکتهای داخلی سازنده قطعات در نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی این امید را داد که در تامین قطعات مورد نیاز از واردات بی نیاز هستیم.

وی ضمن اشاره به الگوگیری سایر کشورهای منطقه از ملی شدن صنعت نفت، خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور ایران، در بحث استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نیز به عنوان الگو برای سایر کشورهای منطقه بر مواضع خود پافشاری می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه تخلیه و رها کردن مسجد سلیمان شایسته کشور و مردم زحمت کش این شهرستان نیست، گفت: ما باید با اجرای طرحهای توسعه ای در این شهرستان و اشتغالزایی نشان دهیم که نفت در مسجد سلیمان می ماند.

نوذری همچنین در مراسم افتتاح پالایشگاه گاز مسجد سلیمان گفت: افتتاح این پالایشگاه به منظور تامین گاز مسجد سلیمان، هفتگل و صنایع این شهرستانها، این نوید را می دهد که در صورت افتتاح طرحهای صنعتی در استان و استانهای همجوار، مشکل تامین گاز این صنایع قابل حل است.

وی با اشاره به اعتبار 250میلیارد تومانی پروژه های وزارت نفت در مسجد سلیمان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که مسجد سلیمان رونق گذشته خود را به دست آورد و در این راه، استفاده از استعدادها و توانمندیهای جوانان شهرستان می تواند چاره ساز باشد.

وزیر نفت همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ما باید ظرفیت پیمانکاران داخلی را به عنوان بازوان توانمند صنعت نفت در اجرای پروژه های بزرگ افزایش دهیم که در این خصوص با راه اندازی صندوق سرمایه گذاری نفت از مشاوران، سازندگان و پیمانکاران داخلی، حمایت مالی می شود.

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سال تولید نفت در ایران پالایشگاه گاز مسجد سلیمان، افتتاح و کلنگ بیمارستان 32تختخوابی این شهرستان توسط وزیر نفت به زمین زده شد.

همچنین عملیات فاز اول طرح احداث پارک موزه صنعت نفت ایران نیز آغاز شد.