آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار کشور
۳

پروفسور مولانا: سانسور شدید در رسانه های آمریکا حاکم است

سیستم رادیو و تلویزیون آمریکا یکی از باکنترل ترین رسانه های دنیاست.

پروفسور سید حمید مولانا که در همایش دین و عصر ارتباطات در تالار فرهنگ شهرکرد سخن می گفت افزود: با توجه به این مسئله به هیچ عنوان خارجی ها نمی توانند در رسانه های آمریکا رسوخ پیدا کنند.

پروفسور مولانا استاد روابط بین الملل در دانشگاه های آمریکا اضافه کرد: به دلیل کنترل شدید سیستم رادیو و تلویزیون در آمریکا، 99 درصد مردم این کشور نمی توانند اطلاعات و اخبار خارج از رسانه های خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مسائل و اطلاعاتی که مردم آمریکا کسب می کنند صرفا از تولیدات خود کمپانیهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی تحت نفوذ دولت این کشور است.

مولانا اظهار داشت: در آمریکا 6 کمپانی بزرگ محتویات 90 درصد فرهنگ عمومی آمریکا را سیاست گذاری و تولید و توزیع می کنند.

مولانا هراس و نگرانی بزرگ آمریکا و سایر کشورهای غربی در صدور انقلاب اسلامی به دنیا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اینکه گفته می شود رسانه های آمریکا در بیان و انعکاس هرگونه مطالب آزادند صحت ندارد، اما آزادی فردی و مصرف گرایی وجود دارد آن هم تا زمانی که پول داشته باشند. پروفسور سید حمید مولانا همچنین در گفت وگو با خبرنگار کیهان در شهرکرد تاکید کرد: رسانه های جمعی کشورمان باید استقلال فکری داشته باشند و برای تحقق این امر خود اقدام به تولید خبر و گزارش کنند و دنیا را از دریچه چشم خودشان ببینند و بنویسند.

وی اضافه کرد: رسانه ها همچنین باید بتوانند توانایی توزیع پیامهای خود را بالاببرند در غیر این صورت تولید و توزیع پیامهای ما محدود و راکد می شود.

پروفسور مولانا در پاسخ به این سؤال خبرنگار کیهان که نقش روزنامه کیهان را در امر اطلاع رسانی به مردم چگونه می بینید؟ عنوان داشت: روزنامه کیهان یک روزنامه وزین و بانفوذ در ایران است. وی افزود: کیهان تاکنون روی یک خط مستقیم ایستاده و از ارزشهای اسلامی و انقلابی دفاع کرده است و امیدواریم این روزنامه همچنان ماموریت خود را ادامه دهد.

پروفسور مولانا همچنین بر این مطلب تاکید کرد که کیهانی ها در همه شئون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران نفوذ دارند و الگویی که کیهان معرفی می کند خود یک الگوی ویژه است.