آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
اخبار اقتصادی
۴

حضور 220 شرکت خارجی در نمایشگاه ماشین آلات و محصولات کشاورزی تهران

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ادوات و محصولات کشاورزی دیروز با حضور وزیر صنایع و معادن در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه از روز جاری به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است. در این نمایشگاه در مجموع 633 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 38 هزار مترمربع آخرین محصولات و توانمندی های خود را عرضه می کنند.

از مجموع شرکت کنندگان 413 شرکت کننده داخلی از بخش های مختلف توانمندی های خود را در زمینه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و ماشین آلات مربوطه در نمایشگاه ارایه می کنند.

همچنین 220 شرکت خارجی از 26 کشور شامل اسپانیا، اسلواکی، اتریش، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، آلمان، برزیل، بلژیک، پرتغال، تایلند، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، سریلانکا، سوئد، سوئیس، فرانسه، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، لهستان، هنگ کنگ، هلند و هندوستان در این نمایشگاه حضور دارند.در این نمایشگاه قرار است آخرین توانمندی های فعالان بخش کشاورزی در زمینه فرآورده ها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی، ماشین آلات، تجهیزات و فناوری صنایع کشاورزی، غذایی و تجهیزات جانبی و همچنین امور تحقیقاتی و پژوهشی مربوطه در معرض دید دست اندرکاران، متخصصان و علاقه مندان قرار گیرد.

حدود 900 میلیون دلار

وزیر صنایع و معادن گفت: بخش صنعت دارای ظرفیت های مناسبی برای صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، ادوات و محصولات کشاورزی در جمع خبرنگاران، میزان صادرات بخش صنعت را حدود 900 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از آنجایی که این بخش دارای ظرفیت های بالایی است، امکان افزایش صادرات این بخش وجود دارد.