آرشیو دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۹۵
شهرستان ها
۱۱

استاندار: معوقه های 22ساله فرهنگیان آذربایجان غربی پرداخت شد

بدهی پنج دولت قبلی به آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی را پرداخت کرده ایم.

دکتر رحیم قربانی استاندار آذربایجان غربی در بیست و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم ضمن اعلام این مطلب افزود: با تلاش 30 ماه اخیر در سطح استان مسایل عمومی را که در ذهن معلمان مشکل ایجاد کرد را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کردیم.

وی ادامه داد: بدهی های آموزش و پرورش استان به فرهنگیان از سال 64 باقی مانده بود که در حال حاضر به جز بدهی های بازنشستگی سال 86 همه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت نهم یک آموزش و پرورش آشفته را تحویل گرفتیم و یک آموزش و پرورش با حساب پاک و شفاف تحویل وزیر جدید آموزش و پرورش دادیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: جامعه ایرانی در افق 1400 بر مبنای دانش محوری برنامه ریزی شده و جامعه دانش محور نظام آموزشی فکر محور را می طلبد که نیاز دارد در این زمینه اقدامات و برنامه های لازم تدوین شود.

دکتر رحیم قربانی ادامه داد: نظام استاد شاگردی یک نظام کارآمد و مقدس است که اگر شاگرد از استاد علم توام با عمل را یاد بگیرد آن زمان است که استاد به رسالت عظیم خود عمل کرده است.

وی اظهار کرد: علمی قابلیت نفوذ دارد که از عمل تراوش کند و یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری این بود که در کتاب ها چیزهایی را می نوشت که به آن عمل کرده بود و عالم و عامل بود به هر آنچه که می نگاشت.

دکتر قربانی در پایان تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم نظام تعلیم و تربیت انسان پروری است که ریشه در فطرت انسان دارد و مورد تاکید نظام اسلامی است.