آرشیو چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۵۶۶
بازرگانی
۵
مناطق آزاد

سرمایه گذاران مالزی کره و چین به چابهار می آیند

گروه بازرگانی-9میلیارد و 300میلیون تومان طی سال گذشته، سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد چابهار جذب شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب و اشاره به این موضوع که در سال گذشته مجموعا 7106میلیون ریال قرارداد تجاری در این منطقه منعقد شده، افزود: در همان سال، شاهد افزایش 300درصدی ترانزیت بودیم. باقری زاده از کمک یک میلیارد تومانی این سازمان به نواحی همجوار چابهار خبر داد و گفت: از محل صرفه جویی هزینه ها به مناطق همجوار چابهار کمک های بهداشتی و آموزشی ارائه دادیم.

وی از حضور سرمایه گذاران کشور مالزی در این منطقه خبر داد و گفت: قرار است این کشور در بخش صنعت آهن و آلومینیوم و تاسیس نیروگاه برق برای تولید 5هزار مگابایت برق سرمایه گذاری کند.

همچنین قرار است کشورهای کره و چین در بخش صید صنعتی ماهی در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه چابهار درباره تدوین سند راهبردی 5ساله در چابهار گفت: برنامه عملیاتی یک ساله چابهار نیز تدوین شده است.ارائه تسهیلات صادراتی در این منطقه دیگر مقوله ای بود که باقری زاده به آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازرگانان در صورت انتقال کالاهای خود از چابهار تا سه ماه هزینه انبارداری نمی دهند.

وی همچنین از ساخت فرودگاه جدید در منطقه چابهار خبر داد و گفت: بدین منظور برای آماده سازی فرودگاه، 57میلیون دلار از سوی شورای اقتصاد، اعتبار اختصاص یافته است که چینی ها و هندی ها نیز برای حضور و سرمایه گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.