آرشیو پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۷۲۱
صفحه آخر
۱۶

چهره ها

؟ساخت جدیدترین فیلم تارانتینو در پاییز: کوئنتین تارانتینو با همکاری استودیو واینستین فیلمبرداری کمدی جنگی «لعنتی های بی آبرو» را از اکتبر امسال آغاز می کند که فیلمی به سبک «دوازده مرد خبیث» رابرت آلدریچ است. داستان «لعنتی های بی آبرو» در جنگ جهانی دوم روی می دهد و درباره گروهی سرباز خلافکار است که قرار است اعدام شوند. این فیلم در اروپا ساخته می شود.

کشیش رئیس داوران فیلم های اول جشنواره ونیز: عبداللطیف کشیش، فیلمساز فرانسوی، به عنوان رئیس هیات داوران بخش فیلم های اول شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد. دیگر اعضای هیات داوران بخش فیلم های اول جشنواره ونیز عبارتند از گرگوری جیکابس کارگردان و تهیه کننده امریکایی، سونیا براگا بازیگر برزیلی، دانلد راناوود و هیدرون شلیف.

نقد ترجمه «شازده کوچولو» عباس پژمان: ترجمه عباس پژمان از داستان «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با حضور وی نقد و بررسی می شود. نشست نقد این کتاب ساعت 17 روز یکشنبه 23 تیرماه در فرهنگسرای پایداری توسط موسسه حمایت از بیماران سرطانی «سپاس» برگزار می شود. پژمان در این نشست درباره ترجمه اش و رویکرد سوررئالیستی آن سخنرانی می کند.