آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار خارجی
۱۶

فراسوی رویدادها

فاضلاب «بوش کوچک»!

تصمیم فعالان کالیفرنیایی به دادن اسم «بوش کوچک» به یک کارخانه بازیافت فاضلاب، این روزها کاخ سفید را واقعا کلافه کرده است!

در واقع، از دید ساکنان شهر «سانفرانسیسکو» اسم رئیس جمهورشان خودش به تنهایی چیز «کثیف و نجسی» است... آنقدر که فعالان «ضدبوش کوچک» تصمیم گرفته اند این اسم را بر روی چیز کثیفی مثل خودش بگذارند. چیزی که با آن همخوانی داشته باشد! حالا، گروهی که خودش را کمیسیون گرامیداشت یاد ریاست جمهوری سانفرانسیسکو می خواند، طرحی را به شهرداری این شهر پیشنهاد داده که طبق آن، یک کارخانه بازیافت آب های کثافت و آلوده فاضلاب به مناسبت گند و کثافتی که سیاست های «بوش کوچک»، چه برای مردم و چه به لحاظ محیط زیست، باقی می گذارد، به اسم جناب رئیس جمهور فعلی نامگذاری می شود! هواداران این طرح به این ترتیب توماری را تسلیم شهرداری کرده اند که 12 هزار امضا پایش دارد و در صورت پذیرش در رفراندوم مردمی پائیز آینده، کارخانه «اوشن ساید» را به «جرج بوش» تبدیل می کند!

اعجاز «پوتین»!

ساکنان شهر «استاوروپل» روسیه (جنوب) که سعی داشتند جنگلشان را از خطر نابودی و جایگزین شدن با برج های بی قواره بتونی نجات بدهند، راه دیگری جز این به نظرشان نرسید که عکس «ولادیمیر پوتین» را روی تنه همه درخت ها آویزان کنند!

البته، این موضوع به چندی قبل بازمی گردد، اما روزنامه «ایزوستیا» ماجرا را این طور تعریف کرده که: مقامات محلی تصمیم گرفته بودند این جنگل را به محله ای مسکونی تبدیل کنند، و کار قطع درخت ها را هم شروع کرده بودند، غافل از این که اهالی شهر که شدیدا مخالف طرح هستند و به اعجاز عکس «پوتین» بیشتر از هر سلاح دیگری اعتقاد دارند، نقشه دیگری در سر دارند! آنها در توجیه کارشان به خبرنگاران گفتند، «جناب شهردار مدام می گوید از «پوتین» حمایت می کند! حالا، ما هم فکر کردیم که هرگز جرئت نخواهد کرد به عکس پوتین دست بزند!» که البته، زیاد هم بیراه نمی گفتند چون، نتیجه این شد که ماموران قطع درخت ها از ترسشان فقط آن قسمت از درخت ها را تبر می زنند که عکس ندارد!

¤ سرویس خارجی کیهان