آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار کشور
۲

سرلشگر جعفری: تغییر ساختار سپاه نتیجه تغییر ماهیت تهدیدات است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : هدف از تغییر ساختار سپاه تقویت توان رزم و بالابردن آمادگیهای دفاعی در نیروی زمینی و مقاومت بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر فرماندهی کل سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان نیروی زمینی، مقاومت و قرارگاه ثارالله تهران با اعلام این مطلب افزود : بحث ساختار جدید نیروی زمینی و مقاومت سابقه چندین ساله دارد که بررسیهای دقیق کارشناسی آن در مرکز راهبردی سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح انجام شد.

وی گفت : پس از این بررسیها، اصول و مبانی 9 گانه تحول در سپاه به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رسید که هدف اصلی آن تقویت توان رزم و بالابردن آمادگیهای دفاعی بود تا سر انگشتان سازمان سپاه بتواند وظایف خود را بهتر و قویتر از قبل انجام دهند.

فرمانده کل سپاه در ادامه با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در ستاد کل نیروهای مسلح به ویژه حمایتهای سردار سرلشگر فیروزآبادی خاطرنشان کرد : در سالهای گذشته تغییرات زیادی در سپاه نداشتیم، اما در سالهای اخیر با توجه به تغییر نوع تهدیدات خارجی و پیشرفت فناوریهای رزمی تغییرات ضرورت پیدا کرده است.

وی در پایان عملی کردن طرح تحول و تعالی را بسیار دشوارتر از طراحی و برنامه ریزی آن دانست و بر همت مسئولان و فرماندهان برای تحقق این امر تاکید کرد.

به گزارش فارس، سردار محمد اسدی به عنوان فرمانده جدید نیروی زمینی سپاه جایگزین سردار محمدرضا زاهدی و حسین طائب نیز فرمانده نیروی مقاومت بسیج شده اند.