آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

گربه رقصانی در لندن

مدیر چند روزنامه زنجیره ای توقیف شده، از تهدید غرب علیه ایران به خاطر تقویت وحدت ملی و همسو کردن روزنامه ها با دولت ابراز ناخرسندی کرد.

شمس الواعظین که پیش از این مدیریت یا سردبیری روزنامه های زنجیره ای جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان را برعهده داشته، طی سخنانی در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن «سواز»، به انکار تهدیدهای واقعی دشمنان ملت ایران پرداخت و با نسبت دادن بحران های مختلف سیاست خارجی ایران به حکومت مدعی شد حکومت ایران می کوشد از این طریق بقای خود را تضمین کند!

به گزارش بی بی سی وی همچنین گفت مردم ایران در طول تاریخ یک ویژگی داشته اند و آن اینکه هرگاه تهدید خارجی متوجه کشور شده، همه اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و حول دولت مرکزی متحد شده اند. شمس افزود: رسانه های ایران هم در بحث های مربوط به تهدیدهای ملی در کنار دولت مرکزی قرار می گیرند صرف نظر از گرایش هایی که به صورت انتقادی در مورد دولت خودشان دارند و در چنین بحران هایی در کنار مردم و دولت خود می ایستند.

وی به محافل و رسانه های غربی گفت: از قرار دادن ایران در بن بست های شکننده پرهیز کنید. گربه ایران را در کنج زاویه زندانی نکنید تا ببرسانی اش را در آن شرایط نشان دهد. گربه ایرانی را ناز کنید، لوسش کنید، برایتان گربه رقصانی هم می کند.

محمود شمس الواعظین از جمله عناصری است که از سوی یک سازمان آمریکایی برای مقابله با ارزش های اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران کمک مالی دریافت کرده و به قول دوستان دیگرش که آنها نیز همین کمک های مالی را دریافت کرده بودند - نظیر سروش، ابراهیم نبوی و...- اقدام به گربه رقصانی در خدمت سیاست های غربی کرده بود. وی همچنین به اذعان نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره ای بده بستان های مالی گسترده با برخی احزاب داخلی داشته و مدام تغییر موضع می داده است. عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات درباره روزنامه های زنجیره ای تحت مدیریت شمس الواعظین (جامعه و توس) تصریح کرده بود این روزنامه ها در خدمت گروهک های ضد انقلاب قرار دارند و با سوء استفاده از فضای آزادی سعی می کنند خاتمی را به مثابه گورباچف به زیر بکشند و خود نقش یلتسین را بازی کنند.