آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

اشتباه شده!ما حامی اصلاحات هستیم

وزیر خارجه آمریکا هم به طرفداران اصلاحات در خاورمیانه پیوست و ایران را مخالف اصلاحات خواند.

به گزارش ایلاف، کاندولیزا رایس طی مقاله ای درباره چالش های سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه با ادعای اینکه «دولت آمریکا طی 6 سال گذشته همواره سعی داشته از طریق برقراری دموکراسی و ثبات در کشورهای مختلف خاورمیانه به حمایت از منافع خود بپردازد»، نوشت: اما بعد از حوادث 11 سپتامبر مشخص شد که این معادله کمکی به تحقق ثبات نمی کند و حتی اگر ثباتی هم ایجاد می شد به نفع منافع آمریکا نبود و خاورمیانه هر روز شاهد افزایش نفوذ سازمان های تندرو می شد.

وی با عبرت از 6 سال نظامی گری و لشکرکشی به خاورمیانه گفت: «جنگ علیه تروریسم تنها یک جنگ نظامی نیست بلکه یک جنگ فکری است و باید یک ایدئولوژی(!) در برابر آن اتخاذ کرد.

رایس اعلام کرد: منافع آمریکا در مبارزه با تروریسم و تندروها در منطقه و برقراری دموکراسی خلاصه می شود و آمریکا در این راه نیازمند همکاری با سازمان های غیر دموکرات(!) منطقه است. وی مدعی شد: چالش مهم آمریکا در منطقه، کشورهای مخالف اصلاحات هستند. ایران مخالف اصلاحات است و در منطقه از تروریسم، رعب و وحشت استفاده می کند. رایس تصریح کرد: آمریکا در تلاش برای تبدیل عراق به کشوری دموکرات اشتباهاتی را مرتکب شد.

پیش از رایس، بوش گفته بود: ما از اصلاح طلبان از بیروت گرفته تا بغداد و از دمشق تا تهران حمایت می کنیم.

از کاندولیزا رایس به عنوان یکی از طراحان پروژه خاورمیانه جدید و گسترش جنگ در این منطقه یاد می شود و با فرض اصلاح طلب و ضد خشونت بودن وی، علی القاعده باید هیتلر و موسولینی و استالین و چنگیز و تیمور و نرون را هم در شمار اصلاح طلبان بزرگ یاد کرد.