آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار کشور
۳

مدیرکل اخبار العالم در گفت وگو با کیهان: اقدام آمریکا علیه العالم نشان دهنده عزم غرب برای سرکوب آزادی بیان است

مدیرکل اخبار شبکه العالم طرح پیشنهادی شماری از نمایندگان حزب جمهوریخواه آمریکا مبنی بر قراردادن نام شبکه های العالم- المنار و الاقصی در فهرست سازمانهای تروریستی را اقدامی بی منطق برای سرکوب آشکار آزادی اطلاع رسانی در دنیا دانست.

حسن عابدینی افزود: قانون گذاران تندرو گویی دنباله روی از سیاستمداران ستیزه جو را در پیش گرفته اند که بدون ارائه تعریفی روشن از تروریسم و اقامه در محکمه صالحه اقدام به صدور حکم در مورد شبکه های ماهواره ای کرده اند.

وی گفت: محافظه کاران تمامیت خواه حاکم بر آمریکا اصولاهیچ تفکر دیگری را بر نمی تابند و از این رو با رسانه های آگاهی بخش به ستیز برخاسته اند.

وی گفت: سیاست کاخ سفید طی 7 سال و نیم گذشته که راه اندازی دو جنگ بر ضد مردم افغانستان و عراق و ایجاد دهها بحران در آن زمره است آمریکا را به منفورترین حکومت نزد مردم خاورمیانه تبدیل کرده است و بدین علت با فرافکنی- گناه این شکست راهبردی را به گردن رسانه ها می اندازند.

عابدینی افزود: شبکه العالم همواره کوشیده است در چارچوب پای بندی به اصول حرفه ای و مسئولیت رسانه ای اقدام به پوشش رویدادها کند گرچه قدرت های بزرگ با کنترل رسانه ها مایل نیستند همه واقعیت ها در برابر دیدگان افکار عمومی قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد محدودیت برای خبرنگاران و ترور بیش از 200خبرنگار از جمله شهید عادل المنصوری خبرنگار العالم فقط بخشی از کارنامه تعامل 5 ساله اشغالگران در عراق با اصحاب رسانه بوده است.

مدیرکل اخبار العالم افزود: خبرنگاران- گویندگان- دبیران و سردبیران العالم از همه دست اندرکاران رسانه ها می خواهند تا مانع ایجاد محدودیت بیشتر از سوی سیاستمداران تندرو آمریکایی برای کنترل رسانه ها شوند.