آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

همایش شورای فرهنگ عمومی در تهران

به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نخستین همایش شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضاء و مسئولان شورای فرهنگ عمومی استان تهران امروز در مجتمع فرهنگی هنری نور تهران برگزار می شود.

در این همایش یک روزه مباحثی چون؛ آشنایی و تبادل نظر بین شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها، طرح مباحث و معضلات اصلی در حوزه فرهنگ عمومی و دستاوردهای مثبت شوراهای فرهنگ عمومی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

نخستین موزه وقف راه اندازی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از اتمام پروژه احداث تنها موزه وقف در استان تهران خبر داد و گفت: این موزه در بقعه معروف به «سرقبرآقا» واقع در انتهای خیابان مصطفی خمینی(ره) نرسیده به میدان شوش با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال احداث شده و به زودی افتتاح می شود.

سجادی گفت: این بقعه یکی از زیباترین بقاع متبرکه استان تهران و دارای معماری خاص است که با حفظ فضای اصلی مرمت شده و دکوراسیون و چیدمان موز ه در آن انجام شده است.

شایان ذکر است اشیای ارزشمند و گرانبهایی که وقف بقاع متبرکه و امامزادگان شده است در این موزه وقف نگهداری شده و به نمایش درمی آید.

ساخت مسجد اختصاصی برای زنان

یکی از زنان مسلمان هندی، در حال ساختن یک مسجد ویژه زنان در یکی از بخش های ایالت تامیل نادو است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با پایان یافتن عملیات ساختمانی مسجد، اداره آن نیز در اختیار زنان مسلمان ساکن همان منطقه قرار خواهد گرفت.

این خانم (شریفه خانوم) پیشتر «نخستین حزب زنان مسلمانان هند» را تاسیس کرده است.

انگیزه اصلی این زن 43 ساله از احداث مسجد و نیز تاسیس حزب، محرومیت زدایی از زنان مسلمان هند و فراهم ساختن زمینه های زندگی بهتر برای آنان عنوان شده است.

یکی از فعالیت های دیگر این خانم تحصیلکرده، برنامه ریزی و تلاش برای مقابله با خشونت های خانگی علیه زنان مسلمان هند است.

به نظر این خانم، فضای جامعه هند، عمدتا مردسالار است و توجه کافی به حقوق زنان ندارد.