آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار اقتصادی
۴

اختصاص 111 میلیون یورو از حساب ذخیره ارزی به طرح راه آهن اصفهان - شیراز

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور از اختصاص 111 میلیون یورو از محل حساب ذخیره برای راه آهن اصفهان-شیراز خبر داد.

حسین تهرانی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت راه آهن اصفهان - شیراز اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به شیراز مقرر شد وزارت نفت 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کند.

وی افزود: تاکنون 70 میلیارد تومان از این رقم هزینه شده و 10 میلیارد دیگر آن در دست اقدام است و تا پایان تیرماه نیز 20 میلیارد تومان دیگر آن اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی، تا پایان سال 86 تنها 25 درصد از هزینه های واقعی این پروژه پرداخت شده بود که البته احداث راه آهن با توجه به شرایط و نوع کار کمی زمان بر است. بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر تسریع در احداث خطوط ریلی، راه آهن اقدام به انجام پروژه ها حتی بیشتر از بودجه های اختصاصی کرد که رقم بدهی به پیمانکارانش را به حدود 350 میلیارد تومان تا پایان سال گذشته رساند.

تهرانی افزود: این اقدامات همگی در جهت احداث و بهره برداری سریع تر از خطوط ریلی در کشور صورت گرفت.

تا پایان سال 86 بیش از 150 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه و همین مقدار نیز تعهد ایجاد شده بود.معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور در ادامه اظهار داشت: این پروژه به صورت EPCF به مناقصه بین المللی گذاشته شد و در نهایت شرکت خط و ابنیه راه آهن برنده آن شد. از محل حساب ذخیره ارزی حدود 111 میلیون یورو معادل مبلغ و قمیت مناقصه بین المللی برای این پروژه امسال اختصاص یافت.