آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار ورزشی
۱۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: هرم دانش آموزی در آموزش و پرورش باید تغییر کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به گرایش دانش آموزان به رشته علوم انسانی و زیرشاخه های آن نسبت به سایر رشته ها، وزارت آموزش و پرورش نسبت به تغییر هرم دانش آموزی اقدام جدی کند.

به گزارش فارس محمد مهدی زاهدی در حاشیه افتتاح دانشکده علوم فنون دریایی بندرعباس با بیان اینکه صنعت استان نیازمند توسعه رشته های فنی و کشاورزی است، افزود: هرمزگان برای توسعه منابع پایدارنیروی انسانی نیازمند توسعه رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان هاست.

وی همچنین از افتتاح فاز دوم دانشکده علوم پایه در هفته دولت در سال جاری و کلنگ زنی دو دانشکده دیگر خبر داد و افزود: دانشکده نفت و شیمی و دانشکده فنی و مهندسی جزو مصوبات سفر استانی دولت است که با تلاش مسئولان استانی ظرف دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر علوم یکی از نیازهای دانشگاه هرمزگان را افزایش ظرفیت بورسیه دانشجویان مقطع دکترا عنوان کرد و افزود: اکنون 38 دانشجو از بورسیه استفاده می کنند که با توسعه این دانشگاه در آینده نزدیک، این تعداد باید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی دانشگاه بزرگ بین المللی کیش و قشم در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، تصریح کرد: این وزارتخانه با کمک استانداری هرمزگان در راستای توسعه و پیشبرد علم و دانش در هرمزگان، آمادگی راه اندازی پارک علم و فناوری را در این استان دارد.

وزیر علوم با بیان اینکه پروژه های ناتمام همچون احداث خوابگاه های دانشجویی با جدیت کامل در این وزارتخانه دنبال می شود، از اختصاص 100 میلیارد تومان برای احداث خوابگاه دانشجویی در سال جاری خبر داد.