آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۳۲
اخبار ورزشی
۱۳

به زودی آثار چاپ شده از نیم قرن خدمات پدر جغرافیای ایران عرضه می شود

فرزند ارشد پروفسور «یدالله فرید»، چهره ماندگار سال 85 و پدر جغرافیای ایران گفت: به زودی آثار چاپ نشده از نیم قرن خدمات پدر جغرافیای ایران عرضه می شود.

«سیدجواد فرید» که خود مولف و مترجم ده ها کتاب دانشگاهی است، در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: این کتاب شامل مقاله ها و دست نوشته های چاپ نشده استاد فرید، ده ها اثر جدید از اساتید برجسته دانشگاهی، همکاران و خانواده آن فقید در خصوص زندگی و خدمات ایشان در حوزه جغرافیای نوین در طول نیم قرن، همچنین بازتاب درگذشت این استاد در محافل خبری و رسانه ای است که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در سال جاری چاپ و در اختیار علاقه مندان، دانشجویان و فرهیختگان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور بهره مندی اساتید و دانشجویان و بنا به وصیت استاد، بیش از 2هزار جلد کتاب علمی و تخصصی ایشان در حوزه جغرافیا به همراه 300 اثر دست نوشته و مقاله های تخصصی وی به کتابخانه گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اهدا شده است.

گفتنی است پروفسور فرید، پدر جغرافیای نوین ایران، چهره ماندگار جغرافیای ایران در سال 85 و منتخب جغرافی دانان ایران، مدیر مسئول مجله علمی- پژوهشی فضای جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بوده و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع لیسانس در رشته های تاریخ، جغرافیا و علوم تربیتی با رتبه اول در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز گذرانده و پس از اخذ لیسانس عازم کشور فرانسه شد.

وی با تحصیل در دانشکده ادبیات و علوم انسانی سوربن پاریس با درجه ممتاز موفق به اخذ دکترای جغرافیای انسانی با گرایش شهری شد.

از وی 24 مقاله علمی- پژوهشی و 13 جلد کتاب به یادگار مانده است.