آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
شهرستان ها
۲۰

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان قزوین: استفاده از سامانه اطلاع رسانی قضائی سبب تسریع ارائه خدمات به مردم می شود

قزوین - خبرنگار رسالت:

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان قزوین گفت: استفاده از سامانه اطلاع رسانی قضائی که در محل دادگستری کل استان قزوین راه اندازی شده است سبب تسریع ارائه خدمات حقوقی به مردم می شود. مصطفی عبدالکریمی در گفتگویی گفت: این کیوسک های اطلاع رسانی قضائی با سرعت بسیار و صرف زمانی اندک اطلاعات پرونده قضائی مراجعان را در اختیارشان قرار داده و مردم را به راحتی از روند پرونده قضائی خود آگاه می سازد.

این مسئول ادامه داد: مردم و وکلامی توانند پس از مراجعه به دادگستری و وارد کردن رمز مخصوص به پرونده خود که از قاضی پرونده دریافت می کنند در این رایانه های اطلاع رسانی از مراحل مربوط به پرونده خود آگاه شده بدون نیاز به مراجعه به شعب دادگاه در مدت زمانی اندک اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

وی با بیان اینکه استفاده از این سامانه دارای مزایای بسیاری برای مردم و وکلای دادگستری است اضافه کرد: باوجود محاسن این طرح و زحمات بسیاری که به منظور اجرایی شدن آن در دادگستری استان انجام شده هنوز فرهنگ استفاده از این سامانه میان مردم استان نهادینه نشده است.

عبدالکریمی بابیان اینکه باید فرهنگ استفاده از روش های الکترونیکی برای انجام امور حقوقی و قضائی میام مردم استان ایجاد شود اضافه کرد: یکی دیگر از این خدمات ارسال ابلاغ از طریق پیام کوتاه است که برای راه اندازی این طرح نیاز به ارتقای فرهنگ مردم و جدی گرفتن این ابلاغ و عمل به آن توسط مردم می باشد.