آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷، شماره ۶۴۸۲
شهرستان ها
۲۰

راه اندازی نخستین خانه فرهنگ مشارکتی محله در کاشان

کاشان - خبرنگار رسالت:

نخستین خانه فرهنگ مشارکتی محله با نام “خانه فرهنگ کودک” در کاشان تحت نظارت فرهنگسرای مهر این سازمان رفاهی تفریحی شهرداری این شهرستان راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گفت: به دنبال خلایی که در زمینه خانه فرهنگ مشارکتی محله احساس شد همکاری در ایجاد تعدادی از این خانه های فرهنگ از جمله خانه فرهنگ ویژه کودکان زیر 14 سال در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

مهندس “محمد خاکسار”، هدف از تاسیس این خانه های فرهنگ را جلب مشارکت های مردمی در امر فرهنگ سازی عمومی، گسترش و توزیع امکانات فرهنگی در سطح شهر، بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های بخش غیردولتی در اداره مراکز فرهنگی آموزشی ذکر کرد.

وی، مجموعه فعالیت های خانه های مشارکتی محله را در دو بخش عمومی و هویتی تخصصی برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت عمومی آن به محله منطقه ای که خانه فرهنگ در آن واقع شده محدود می شود اما فعالیت های هویتی تخصصی آن سطح شهر را در بر می گیرد.

به گفته وی، فعالیت های عمومی این خانه های فرهنگ شامل برگزاری دوره های متنوع آموزشی، برپایی کارگاه ها، اجرای جشن ها و سوگواره های مناسبتی است.

وی یادآور شد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان بعد از ارائه مجوز فعالیت به خانه های فرهنگ مشارکتی محله به میزان محدود سرمایه اولیه و امکاناتی را برای اجرای پروژه های منطبق با وظایف قانونی و برنامه سالیانه سازمان و فرهنگسراها در اختیار آنها قرار می دهد.