آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
اخبار کشور
۲

کوثری:استفاده از فضا نیاز هر کشوری برای پیشرفت است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ماهواره سفیرامید را نتیجه فعالیت دانشمندان جوان کشورمان دانست که توانستند با پشتکار خود به این هدف دست پیدا کنند.

اسماعیل کوثری در گفت وگو با ایسنا افزود:

ملت ها باید فراتر از سرزمین خودشان یعنی در فضا بتوانند کارهای خود را به سرعت پیش ببرند، زیرا امروزه استفاده از فضا برای سرعت بخشیدن به پیشرفت ها نیاز هر کشور است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت افزود: براساس همین ضرورت نیز نظام جمهوری اسلامی توانست با پشتکار دانشمندان جوان خود به این هدف دست پیدا کند.

وی با بیان این که دستیابی به این فن آوری باعث می شود که جوانان ما به دیگر علوم و فنون تحقیقاتی سریع تر دست یابند، افزود: با استفاده از این فن آوری دیگر نیاز نیست که جوانان ما در تحصیل علم به کشورهای دیگر بروند، بلکه به راحتی می توانند با اساتید ارتباط برقرار کنند که این مساله موجب می شود بسیاری از کارها دقیق تر انجام شود.

نماینده تهران درباره تبلیغات منفی که از سوی رسانه های غربی و آمریکا برای ماهواره مخابراتی سفیرامید شده است، گفت: هرگاه ما کار مثبتی انجام می دهیم، مخصوصا اگر در ابعاد بزرگ و با نتایج مثبت باشد، آن ها آن را به دقت رصد کرده و از این موفقیت ما ناراحت می شوند، به همین جهت ناراحتی خود را با خدشه وارد کردن به شکل های مختلف بروز می دهند؛ اما باید از آنها پرسید که این آقایونی که دم از علم و فن آوری و دموکراسی می زنند، چرا به مردم خبرها را به صورت انحرافی و دروغین می دهند؟