آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

«سازمان» زیرآب کنگره اصلاحات را زد!

سخنگوی سازمان مجاهدین(انقلاب) با تشکیل کنگره اصلاحات برای تعیین نامزد نهایی این جبهه مخالفت کرد.

محسن آرمین گفت: «تشکیل کنگره اصلاحات راهکار مناسبی نیست. اگر بخواهیم روش دموکراتیکی را اتخاذ کنیم این است که به بدنه اجماعی منجر شود، یعنی نظرسنجی انجام شود و هرچه که جامعه تشخیص داد و هرکدام از این اصلاح طلبان که بیشترین پایگاه را در جامعه داشتند، ملزم شوند، که از این نظر تبعیت کنند».

این اظهارات واکنشی است به پیشنهاد برخی اعضای کارگزارانی ائتلاف اصلاح طلبان- نظیر نجفی- برای تشکیل پارلمان اصلاحات و رسیدن به نامزد نهایی از طریق گردهم آیی همه احزاب اصلاحات.

آرمین در گفت وگو با ایلنا همچنین با بیان این که «طرح گزینه دوم و آلترناتیو برای خاتمی، به نیامدن او منتهی می شود»، اظهار داشت: انتقادی که به برخی دوستان اصلاح طلب وارد است این است که تلاش شان برای اثبات کاندیدای خودشان نیست بلکه هدفشان فضاسازی برای عدم حضور خاتمی است.

وی با کتمان تندروی های سازمان مجاهدین- عناصری نظیر بهزاد نبوی، تاج زاده و آغاجری- و ترغیب اصلاح طلبان به تندروی در گذشته ادعا کرد: برخی اصلاح طلبان وعده هایی فراتر از توان خود در جامعه دادند در حالی که اصلاح طلبان باید می گفتند که بیش از 20 درصد قدرت را در اختیار ندارند و انتظارات جامعه را باید متناسب این اختیارات تنظیم می کردند.

آرمین توضیحی درباره اینکه آیا اکنون آن فضا و اختیارات ادعایی تغییری کرده که می خواهند پس از خروج از حاکمیت دوباره به قدرت بازگردند، نداد اما به تخطئه رفتار انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم پرداخت و تصریح کرد: ما باید در تهران لیست 5نفره اعتراضی می دادیم. ما به خاطر تبعیت از ستاد، برخلاف نظر خود عمل کردیم تا متهم به تک روی نشویم.

وی در این مصاحبه مفصل بارها با پرسش های انتقادی ایلنا(خبرگزاری اصلاح طلب) از جمله «درباره عدم وسعت تشکیلاتی سازمان» و نیز «دعوت از برخی گروه ها نظیر نهضت آزادی به کنگره درحالی که در گذشته مورد توجه سازمان نبودند» مواجه شد که پاسخ روشنی ارائه نکرد. وی درباره نهضت آزادی بی آنکه سند و خط مشی روشنی ارائه کند، ادعا کرد «با آنها مرزبندی فکری و سیاسی داریم».