آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

کودتا در ترکیه علیه آمریکا و اسرائیل

2 هفته پس از جوسازی انبوه رسانه های آمریکایی-صهیونیستی برای بی ارزش نشان دادن سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه و مذاکره با مقامات اسلامگرای این کشور، روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: سفر احمدی نژاد به استانبول کودتای تبلیغاتی بین المللی علیه آمریکا و اسرائیل بود.

این روزنامه می نویسد: درست است که قرارداد گازی در این سفر امضا نشد ولی احمدی نژاد چیزی به همان اندازه ارزشمند به دست آورد؛ فرصتی برای نشان دادن محبوبیت و تهییج افکارعمومی مسلمان ترکیه علیه آمریکا و اسرائیل.

خبرنگار لس آنجلس تایمز اضافه کرد: من همیشه مسجد آبی استانبول را دوست داشته ام اما این بار که خود را در کنار احمدی نژاد دیدم، احساس ناخوشایندی داشتم. دولت با دوری جستن از روش مرسوم خود که به روسای جمهور مسلمان امکان می داد در مسجد کوچک تری در استانبول نماز بخوانند، به احمدی نژاد اجازه داد تا در مسجد آبی، نمادی از بردباری اسلام عثمانی، نماز برگزار کند. وی همچنین با مجوز مقامات ترک اجازه یافت تا تلویزیون ایران از تمامی مراسم نماز فیلم برداری کند. در اطراف احمدی نژاد هیاهو بود سپس احمدی نژاد بعد از خروج از مسجد از اتومبیل خود پیاده شد تا جمعیت فریاد «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا!» بدهند.

لس آنجلس تایمز می نویسد: در سفر 12 سال پیش هاشمی رفسنجانی وقتی او از رفتن به آرامگاه آتاتورک خودداری کرد، باعث انتقاد و اعتراض شدید علیه ایران شد. روابط وخیم شد و سفیر ایران مجبور به ترک ترکیه شد اما این بار دولت عدالت و توسعه موضع متفاوتی را اتخاذ کردو این توهین دیپلماتیک را کم اهمیت جلوه داد. در استانبول هم همه گونه مقامات از مقامات این حزب ازدحام درست کردند تا رئیس جمهور ایران را ملاقات کنند.