آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
شهرستان ها
۱۱

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در همدان

همدان- خبرنگار کیهان:

برگزیدگان دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در استان همدان معرفی شدند.

در مراسم پایانی این جشنواره جعفر الهی تبار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر جشنواره روند اجرای جشنواره های اول و دوم را ارایه کرد و این جشنواره را بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادهای خلاق شعری دانست.

وی افزود: ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانانی که دلشان در حریم قدسی شهیدان می تپد مهمترین هدف در برگزاری این جشنواره ها است.

در ادامه عیسی صدفی زاده دبیر علمی جشنواره ضمن برشمردن موضوعات فراخوان، تعداد آثار ارسالی را بیش از 400 قطعه از حدود 120 شاعر ذکر کرد و افزود: بیشتر آثار از ساخت و پرداخت شعری و بیان هنری درخور توجهی برخوردار بودند و استمرار این چنین جشنواره هایی را برای رویش شعر پایداری ثمربخش دانست.

در پایان ضمن تجلیل از خانواده شاعر شهید علیرضا دهقان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از استاد میری و رتبه های برتر جشنواره به شرح ذیل قدردانی شد.

در بخش شعر با موضوع هشت سال دفاع مقدس: رتبه اول مهدی طراوتی از بهار، رتبه دوم حوریه جلالیان از همدان و رتبه سوم را منیره درخشنده از تویسرکان معرفی شدند.

شعر با موضوع مقاومت فلسطین و لبنان: رتبه اول حجت یحیوی از رزن، رتبه دوم سجاد اسدی از اسدآباد و رتبه سوم را علی سلیمانی از همدان کسب کردند.

در بخش شعر با موضوع نگاه عاشورایی: مهد قاسمی از کنگاور، مریم کاظمی از بهار و معصومه چهری از تویسرکان را شایسته تقدیر برشمردند.

برگزیدگان ویژه شعر کودک: حامد محقق از همدان، ریحانه نوری از تویسرکان و سیداصغر شمس الواعظین به عنوان شاعر پیشکسوت و نسترن کومه به عنوان خردسالترین شاعر معرفی شدند.