آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
شهرستان ها
۱۱

جشنواره نمایش عروسکی اردبیل بهترین ها را برگزید

اردبیل- خبرنگار کیهان:

نهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در این جشنواره که به مدت چهار روز و با شرکت 9 گروه نمایشی از سراسر استان در پارس آباد مغان برگزار شد با نظر هیئت داوران نمایش عروسکی «لافکادیو» از جعفرآباد و «گویچک فاطما» از پارس آباد مغان به جشنواره منطقه ای زنجان راه یافتند.

براساس رای هیئت داوران در بخش عروسک گردانی این جشنواره شیرین نقی زاده عروسک گردان عروسک مار در نمایش جوجه و مار از مشگین شهر، زهرا رحیمی عروسک گردان عروسک های نامادری، سرباز و پیرزن در نمایش «گویچک فاطما» از پارس آباد مغان و نرگس منفرد عروسک گردان شکارچی در نمایش «لافکادیو» از جعفرآباد به عنوان برتر معرفی شدند.

جایزه ویژه طراحی و ساخت صحنه این جشنواره به لیلامستعلی زاده از جعفرآباد به خاطر طراحی و ساخت صحنه نمایش «لافکادیو» تعلق گرفت.

همچنین فضه میر موسوی عروسک ساز نمایش «یکی بیاد ما را پیدا کنه» از اصلاندوز، منیژه اسوار و سارا وطنخواه عروسک سازان نمایش «گویچک فاطما» جایزه بهترین طراحی و ساخت عروسک را به خود اختصاص دادند.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به دلیل انتخاب ایده خلاق و شیوه اجرایی مناسب به سولماز صادق زاده کارگردان نمایش عروسکی جوجه و مار و لیلامستعلی زاده کارگردان نمایش عروسکی «لافکادیو» اهدا شد.

در بخش برترین های متن نمایش، هیئت داوران به دلیل استفاده اکثر گروه ها از متن های آماده برگزیده ای معرفی نکرد.