آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
شهرستان ها
۱۱

برگزاری همایش بزرگداشت ملافضل علی نصرآبادی در آران و بیدگل

کاشان- خبرنگار کیهان:

همایش بزرگداشت عالم و شاعر «ملافضل علی نصرآبادی» طی آیینی در محل مهدیه سفید شهر از توابع آران و بیدگل در استان اصفهان برگزار شد.

دبیر برگزاری این همایش، ملافضل علی را از علما و شاعران برجسته این دیار نام برده و با اشاره به نامشخص بودن تاریخ تولد و وفات این شاعر برجسته گفت: بنابر برخی مستندات مکتوب این شاعر در زمان افشاریه و زندیه زندگی می کرده که احتمالا تا اوایل حکومت قاجار در قید حیات بوده است.

محمد غلامی افزود: این شاعر توانا در سن 80سالگی پس از مرگ دهمین و آخرین فرزندش به توصیه ملامحمد نصرآبادی ازعلمای مشهور سفیدشهر به سرودن منظومه ای درباره پیامبر اکرم(ص) پرداخته است. به گفته وی، دیوان شعری از این شاعر به نام «مجلس افروز» در 6200 بیت برجای مانده است.

رئیس شورای اسلامی سفید شهر هم با اشاره به تاریخ سفید شهر، هدف از برگزاری این همایش را معرفی سابقه و شناسنامه فرهنگی، ادبی و علمی این شهر و تکریم زحمات ملافضل علی نصرآبادی عنوان کرد.

وی از ایجاد موزه فرهنگی هنری سفید شهر در این شهر خبر داد و گفت: این موزه در آینده نزدیک با ارائه کتاب های خطی و آثار قدیمی و باستانی گشایش می یابد.

در این آیین که امام جمعه آران و بیدگل، جمعی ازمسئولان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و شهر سفید شهر حضور داشتند، از مصحح و گردآورندگان دیوان شعر مجلس افرود، از «استاد حسن عاطفی» و «دکتر عباس بهنیا» تجلیل شد.