آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
حوادث
۱۵

معاون وزیر راه و ترابری خبر داد نصب دوربین های مانیتورینگ در 10 گردنه پرحادثه کشور

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور از نصب دوربینهای مانیتورینگ در 10 گردنه پرحادثه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بخارایی در ارومیه ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به تجهیز تیمهای نظارتی پلیس راه به امکانات الکترونیکی گفت: این دوربین ها با هدف توانمندسازی یگانهای نظارتی پلیس راه کشور امسال در 10 گردنه حادثه خیز کشور نصب می شود.

وی توزیع بیش از 800 دوربین سرعت سنج ثابت و سیار را از دیگر اقدامات در جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در کشور عنوان کرد.

بخارایی در ادامه از راه اندازی سیمای راهبران در تمامی استانهای کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: آموزش، توسعه فرهنگ ایمنی و حمل و نقل و ارتقاء ایمنی جاده ای از اولویتهای اساسی دولت در سال جاری است و سیمای راهبران نیز در جهت تحقق این اهداف در جامعه فعالیت خواهد کرد.

وی جذب و آموزش نیروهای متخصص در امر حمل و نقل و ایمنی جاده ای، آموزش 100 هزار نفر از کاربران حرفه ای و متصدیان بخش حمل و نقل، حذف بیش از یک هزار نقطه پرحادثه و تبدیل بیش از 1200 کیلومتر راه اصلی به بزرگراه و بهسازی 23 هزار کیلومتر از راههای ارتباطی کشور را از دیگر اقدامات دولت برای کاهش میزان تلفات ناشی از حوادث جاده ای عنوان کرد.