آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۶۲
اخبار ورزشی
۱۳

با حضور وزیر صنایع و معادن در مشهد صورت گرفت

کلنگ زنی اولین طرح سراسری آمایش صنعتی و معدنی کشور

مشهد- خبرنگار کیهان:

کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح سراسری آمایش صنعتی و معدنی کشور، صبح روز چهارشنبه با حضور وزیر صنایع و معادن و سایر مسئولان این استان در شرکت کارتن مشهد به زمین خورد.

در این مراسم، «علی اکبر محرابیان» با اشاره به مزیت نسبی مناطق در هشت هزار طرح صنعتی ومعدنی مرحله اول طرح آمایش گفت: توسعه متوازن و بهره گیری از مزیتهای نسبی مناطق در تولید صنعت از مهمترین رویکردهای اجرای طرح است.

وی با بیان اینکه 37 طرح به خراسان رضوی اختصاص یافته است گفت: اجرای این طرح ها به عنوان اصلی ترین محورهای استانی مصوبات هیئت دولت است و تاکنون از این تعداد 23 طرح در استان ثبت نام قطعی شده و سایر طرحهای باقی مانده در ظرف زمانی مشخص ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه طرحهای آمایش صنعتی و معدنی در سه دوره 12 ماهه، 18 ماهه و 36 ماهه اجرا خواهند شد تصریح کرد: هر طرح با توجه به سرمایه گذاری و طول زمانبندی در مدت مشخص اجرا می شود و دولت با ارائه تسهیلات بانکی مناسب، اعطای زمین های پیش بینی شده و مجوزهای لازم تا یک سال بعد از بهره برداری و تکمیل پروژه، از طرحهای اجرایی حمایت خواهد کرد.

گفتنی است واحد صنعتی مذکور با ظرفیت تولید سالانه 100 هزار تن انواع کاغذ فلوت، تست لاینر، کرافت لاینر و کرافت سفید و با اشتغال زایی 200 نفر و سرمایه گذاری 745 میلیارد ریال تا سال 1389راه اندازی می شود.