آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
خبر
۶

توصیه های زاهدی به دانشگاه ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری

دانشگاه ها پایگاه تبلیغاتی یک جریان سیاسی خاص نشوند

وزیر علوم با اشاره به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها گفت: مراقب باشید دانشگاه ها به هیچ عنوان پایگاه تبلیغاتی یک جریان سیاسی خاص در جریان انتخابات ریاست جمهوری نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی زاهدی دیروز در گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه امام صادق (ع) با بیان این مطلب افزود: دانشگاه در بحث انتخابات باید برای ایجاد شور و نشاط در این انتخابات برنامه ریزی کند، زیرا یقینا تاثیرگذاری دانشگاه ها بسیار زیاد خواهد بود.

وزیر علوم ادامه داد: در سال تحصیلی آینده و به خصوص بعد از جشن های پیروزی انقلاب اسلامی فضای حاکم در کشور یک فضای انتخاباتی می شود و به تبع آن فضای دانشگاه ها نیز به سمت مسائل سیاسی می رود. بنابراین مدیریت خاصی باید برای هدایت امور انتخاباتی در دانشگاه ها انجام شود. وی وجه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را حضور رقبای سیاسی دولت نهم دانست و گفت: ورود رقبای سیاسی دولت را در عرصه انتخابات به فال نیک می گیریم، زیرا در این صورت افراد بیشتری در انتخابات شرکت می کنند اما مراقب باشید که دانشگاه ها به هیچ عنوان نباید پایگاه تبلیغاتی یک جریان سیاسی خاص شوند. دانشگاه باید محل آگاهی بخشی های سیاسی باشد نه اینکه احزاب در آنها خانه و مزرعه و کشت و زرع داشته باشند.

زاهدی با یادآوری ابلاغ آیین نامه شورای تعامل و تبادل نظر دانشجو و دانشگاه به روسای دانشگاه ها گفت: حتما شورای تعامل را تشکیل دهید و دانشگاه هایی که تاکنون نسبت به تشکیل شورای تعامل اقدام نکرده اند همت کنند، زیرا شورای تعامل به مدیریت دانشگاه ها کمک و مشکلات را کم می کند.

در همین حال دری نجف آبادی دادستان تهران هم در گفت وگو با ایرنا گفت: «جریان آفرینی دانشجویی پیگرد قانونی دارد چه رسد به اینکه این جریان آفرینی یک جریان آفرینی سیاسی باشد.»